3340
Sök

3" rör hjälp 745a

150 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Tjena. Fick en japs dämpare av kompisen och ett 3" rakt rör på någon meter.
Tänkte att ja tar bort sista ljuddämparen en sätter ca 30 cm långt 3" rör och sen en japsdämpare på det.

Men hur ska ja få 3" röret att gå ihop med original röret som går upp över bakaxeln? Man kan väll inte svetsa dit det? Är ju rätt stor skillnad på storleken. Vilket är det lättaste sättet? Utan att köpa massa mindre rör å kapa å svetsa massa extra?

MVH Adam

961 Inlägg
17 december 2009
stegmuff

Pure DieselPower

150 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
stegmuff

Men så den är så stor att den går från 3" till original röret på 740?

Vad hittar ja såna?

961 Inlägg
17 december 2009
BiddarN skrev:
talibangran skrev:
stegmuff

Men så den är så stor att den går från 3" till original röret på 740?

Vad hittar ja såna?

de svaret jag fick från Meca när jag skulle dit med min dämpare var att man fick klippa o klistra lite , så jag fick köpa 2 stegmuffar och svetsa så det passade tyvärr .. är väl 2" orginal på 740 eller är de 2,25" ? iaf fick jag det svaret ..

Pure DieselPower

130 Inlägg
17 december 2009
mekonomen å biltema har iaf

150 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Jag lästa nyss att de va 2,25? Så ja måste köpa en som går från 2,25 till 2,5 och sen en från 2,5 till 3"? Är ja rätt? Såfall går det inte att lösa på nåt annat sätt?

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
17 december 2009
enklast o billigast: kapa ur några tårt bitar i enna ändan av 3" röret, banka ihop så mycket så de passar på orginal sedan är de bara att svetsa ihop, blir inga så väldans snyggt o ser int proffisinellt ut men funkar o e billigt wink

150 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Toffe10 skrev:
enklast o billigast: kapa ur några tårt bitar i enna ändan av 3" röret, banka ihop så mycket så de passar på orginal sedan är de bara att svetsa ihop, blir inga så väldans snyggt o ser int proffisinellt ut men funkar o e billigt wink

De blir nog att göra så ;D Är ju liksom 18 år och går inte i skolan å inget jobb så har ju inte så "jätte" mkt pengar att spendera om man säger så ;D

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 december 2009
Jag fick hamra ihop mitt 3" rör när jag skulle ha på det på min förra bil. Blir ju helt okej, men går ju att göra bättre! Men funkar iaf och håller tätt! smile

Sök