3562
Sök

Importservice?

362 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Jag undrar om det är någon som har handlat från www.importservice.nu Hur har det gått i så fall? levererar dom i tid? Funkar sakerna? tongue

44 Inlägg
5 maj 2008
Tja, jag beställde två digital-tv mottagare till bilen från Importservice. Allt verkade jättebra till en början men efter 2 månaders väntetid så lackade jag ur. Han hade massor av dumma bortförklaringar på varför jag inte hade fått varan.

Jag backade på affären efter ett gäng mail mellan oss.  Sedan tog det ytterligare ca 2 månader innan jag fick tillbaka mina pengar som jag redan betalat in.

Med min erfarenhet så rekommenderar jag INGEN att handla från Importservice. Leta på ebay.com istället och beställ hem skiten själv. Det går mycket fortare, och det blir mycket billigare. Importservice tog 1900:- för den prylen som jag beställde. Jag hittade exakt samma mottagare på ebay för 533:- inkl frakt plus 125:- i tull. Skaplig skillnad va !!??

Hoppas du blev nå klokare.

// MrPeppa

Såå där jaa...stiligt värre...

1 050 Inlägg
5 maj 2008
Oj, då..här är det någon som "SALTAT" priserna med några hundra procent. Samtliga varor finns att köpa via e-bay.com för endast 1/5 del av priserna. Fast då får du beställa/importera själv, vilket är hur enkelt som helst. Det enda du måste ha är ett Pay-Pal anslutet betalkort eller kreditkort. Sedan är det bara att börja beställa. big_smile
Senast redigerat av E-30 (5 maj 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

362 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
tack för svar smile okej det där låter riktigt illa! men då blir det och handla hem från e-bay då smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
5 maj 2008
Thunis skrev:
Jag undrar om det är någon som har handlat från www.importservice.nu Hur har det gått i så fall? levererar dom i tid? Funkar sakerna? tongue

Han har med 100% säkerhet INTE allt det där på lager samtidigt. Så att det kan bli långa leveranstider det förstår jag. Priserna tänker jag inte uttala mig om, inte heller kvaliteten...........................

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 050 Inlägg
5 maj 2008
Thunis skrev:
tack för svar smile okej det där låter riktigt illa! men då blir det och handla hem från e-bay då smile

Helt klart, gå in på: www.ebay.com sök på varan du vill ha. kolla vem som säljer den billigast, sedan ser du efter om just den säljaren levererar varan över hela planeten, eller om han är TJURIG och endast säljer i de 48 delstaterna.(mkt vanligt) hittar du en som levererar hit till Sverige, så be då om uppgift ang fraktkostnaden, vilken de flesta saltar med ca 100% Be att få skickat via: USPS International mail. det är det bästa lågprisalternativet, leveransen tar mellan: 3-5 dgr till Sverige.

Beställde nyligen electronik från Florida, vikten var knappt ett kg, fraktkostnad med Air mail $35.00 USD = 210:-SEK.

Be att få varorna tulldeklarerade som "USED ELECTRONIC" annars blir det ingen vinstaffär.big_smile
Senast redigerat av E-30 (5 maj 2008)

43 Inlägg
13 maj 2008
Japp, jag skulle också avråda alla från att handla av importservice. Han har inga varor i lager även om det står det på hemsidan. Han beställer från fabriken i china men det kan du göra själv minst lika bra.
Ett första varningstecken är att han enbart har en mobil tel nr på hemsidan till sig själv=inga garantier och dyl.

Ett exempel på priser. Hans backkameror som kostar 990kr kostar runt $35 US dollar om du beställer själv + några dollar i frakt = dryga 200 kr + tullavgifter (100kr fast (postens)+30 kr moms).

Rekomenderar ebay. köper själv mycket därifrån nu när dollarn är så billig. Viktigt att titta på säljarens omdöme först bara.

1 050 Inlägg
13 maj 2008
heddan99 skrev:
Japp, jag skulle också avråda alla från att handla av importservice. Han har inga varor i lager även om det står det på hemsidan. Han beställer från fabriken i china men det kan du göra själv minst lika bra.
Ett första varningstecken är att han enbart har en mobil tel nr på hemsidan till sig själv=inga garantier och dyl.

Ett exempel på priser. Hans backkameror som kostar 990kr kostar runt $35 US dollar om du beställer själv + några dollar i frakt = dryga 200 kr + tullavgifter (100kr fast (postens)+30 kr moms).

Rekomenderar ebay. köper själv mycket därifrån nu när dollarn är så billig. Viktigt att titta på säljarens omdöme först bara.

Precis som heddan säger, så bör man kolla upp säljarens feedback mkt noga INNAN köp. mkt klokt!! big_smile
Det finns stora mängder med bedragare ute på e-bay.com

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
13 maj 2008
jag köpte en dvd en gång i tiden därifrån (finns på mina gamla bilar i volvo 850 turbon ) det tog 3 veckor från det att jag beställde så hade jag den sen

Vilket jävla drag :)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 maj 2008
E-30 skrev:
heddan99 skrev:

Precis som heddan säger, så bör man kolla upp säljarens feedback mkt noga INNAN köp. mkt klokt!! big_smile
Det finns stora mängder med bedragare ute på e-bay.com

En av dom bedrägarna är denna idioten:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SAAB-WIS … enameZWDVW

unique_autos, köpte WIS av han för det är ju originalskivan osv på bilden (till skillnad från resten av dom som säljer WIS på ebay).

75 dollar med frakt kostade det men det tyckte jag att det var värt för att få ett original-exemplar.

Efter en vecka har inget kommit och jag mailar han och frågar var det blir av, två-tre dagar senare kommer det ett brev från usa och jag blir sådär småglad som man blir när man får hem något nytt på posten smile

När jag öppnade brevet och skulle installera det så vart jag dock inte lika glad att se en hemmabränd dvd med dåligt gjord "klistra-på-ettikett". Anmälde han och la ett *neutralt* omdöme på han varpå han lägger ett negativt på mig och samtidigt skickar en förfrågan om att ta bort omdömmen (tar bort bådas omdömmen från den auktionen), precis som om jag skulle låta mig utpressas till att ta bort omdömmet jag lagt bara för att slippa ett negativt omdöme ?

Så om ni funderar på att köpa någon slags programvara på ebay: GLÖM DET!, det är med oheligt stor sannolikhet piratkopior ni får hem i brevlådan och håll er speciellt borta från den där unique_autos, han säljer även "trim-chip" till diverse japs etc och i hans omdömmen kan man läsa att folk haft misstankar om att det med är båg.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

106 Inlägg
14 maj 2008
Om inte säljaren på ebay.com skickar till Sverige kan man öppna "konto" på www.jetcarrier.com, man får då en adress i USA, vara skickas dit sen tar jetcarrier och skickar varan till dig.
Använder detta om inte säljaren i USA vill skicka varan till Sverige.

43 Inlägg
14 maj 2008
Vad har du tagit hem för varor med jetcarrier? Hur gjorde du med momsen, slapp du undan den?

297 Inlägg
22 december 2009
Sidan finns fortfarande kvar! Dum som jag är bästellde jag där ifrån utan att kolla upp läget. Skickade iväg 6000:- på en ny 2din till v70. Nu har det gått 5 månader och jag har inte sätt röken av mina pengar eller stereo. Han skyller alltid på undanflykter eller dyligt. Rekomenderar att inte handla där ifrån! Livsfarligt!

1 727 Inlägg
22 december 2009
Thunis skrev:

En mkt viktig sak att kolla upp om man hittar ngn ny okänd webshop, är om det finns ett ORGANISATIONSNR!!! (det hittade inte jag på den sidan, eller så är jag dålig på o leta)
Och att man även kollar upp det.
Betala ALDRIG förskott om det inte är en väldigt speciell vara.
Och förskottet ska PÅ SIN HÖJD vara 10% av köpesumman.
Och då är det smartast att få en faktura hemskickad, för där ska det stå bl.a ORGANISATIONSNR.
Och så ska man betala till Bank el Postgiro, inte ngn dåligt märkt överföring till "kanske" Företagets konto.

mvh
Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Sök