4980
Sök

Köpa ny huvudenhet

8 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Tjena!

Min nuvarande huvudenhet börjar ge upp så det är dags att köpa en ny, jag vill ha lite rekommendationer på vad jag bör kika på, vill ha en Bra enhet, inget halvbra. Behöver jag lägga 5 - 6 tusen för att få en bra maskin så gör jag hellre det än att köpa något mittemellan.

Cd och att den även kan spela mp3 skivor skulle vara ett plus !

Vilka modeller och märken bör jag kolla på ? Nytt eller begagnat ?

Vad jag har förstått så ska Alpine vara ganska bra ?

Jag har kollat lite på Blaupunkts Bremen MP78, är det något att satsa på eller finns det bättre alternativ i den prisklassen ?

God fortsättning !
Senast redigerat av Berg3r (25 december 2009)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 december 2009
Alpine är bra.
Blaupunkt hade jag inte köpt.
Kan rekommendera kenwoods 8044
Jag har själv en sån och den har allt och låter riktigt bra för ett bra pris.
Det finns givetvis bättre apparater.
Men vill man ha bäst pris/prestanda på marknaden idag så är det 8044 som gäller enligt mig.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Fotograf (Dock ej bilfotograf)
166 Inlägg
26 december 2009
Pioneer DEH-P5100UB är också en bra och prisvärd huvudenhet.

BMW entusiast
579 Inlägg
26 december 2009
Kan också rekommendera kenwood kdc-bt8044u, den är otroligt populär här på garaget.
http://www.kenwood-electronics.co.uk/pr … C-BT8044U/

Finns nog ingen annan maskin där man får så mycket för pengarna, riktigt bra är den smile

19 Inlägg
26 december 2009
Jag kan tipsa om Kenwood, jag har haft massor av olika märken och det finns inget som har slagit Kenwood på fingrarna. Dom är kanske inte bättre än något annat märke men jag tycker dom är bäst. Dom har ofta väldigt många funktioner, massor av inställningar men blir aldrig mer avancerade än vad man själv väljer. Det som kanske är negativt är att dom verkar inte profilera sig särskilt mycket. Kollar man runt på internet och i tidningar så är det sällan som återförsäljare har Kenwood i reklamen.

Drive It Like You Stole It

6 558 Inlägg
26 december 2009
dfine skrev:
Kan också rekommendera kenwood kdc-bt8044u, den är otroligt populär här på garaget.
http://www.kenwood-electronics.co.uk/pr … C-BT8044U/

Finns nog ingen annan maskin där man får så mycket för pengarna, riktigt bra är den smile

Kan inte mer än hålla med  smile har den själv e kanon-nöjd me den

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

En gång till nu
760 Inlägg
26 december 2009
grundprincipen du ska kika efter är volt den skickar till steget, all över 4 volt kan man väl säga att de är ungefär där du vill hamna ( vanlig vardagsvolt på stereo ligger på 2.5v). tidskompensering är väl att föredra om du vill ha ett bra lyssnarljud, dvs att principen är ungefär som en hemmaanläggning, du sitter längs fram till vänster i bilen ( förutsatt att den är vänserstyrd). och allt ljud spelar samtidigt på alla kanaler, med tidskomp kan du sätta så allt spelar mot dig ist.'

watt och osv spelar ingen roll eftersom om man ändå vill ha ett bra ljud så spelar man på steg än spelar på själva stereon så tänk inte på det om de står 4x30w eller 4x60w....

själv kör jag en 3år gammal Alpine 9853R med alla dessa funktioner och är fortfarande lika nöjd som jag var när ja köpte den.

de spelar ingen roll va du köper för enhet, sålänge den innehåller de ja gett som kritterier så är den absolut inte dåligt på de minsta sätt.

lycka till med köpet! smile
//Alexxe

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

8 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Tack för alla svar, nu har jag lite att leta efter ! Och vet ungefär vad jag ska ha !

Glömde en fråga bara, är det någon som har erfarenhet utav denna maskin ?

http://www.alpine-electronics.se/produc … 9887r.html

Bra,  dåligt ?

MVH
Senast redigerat av Berg3r (28 december 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2009
alexxe skrev:
grundprincipen du ska kika efter är volt den skickar till steget, all över 4 volt kan man väl säga att de är ungefär där du vill hamna ( vanlig vardagsvolt på stereo ligger på 2.5v)...

Så du bryr dig alltså bara om utspänningen på lågnivån, sen om signalen som den skickar ut där är kass spelar ingen roll för den ligger ju på 8V vid full volym med en massa dist? Konstigt tänk. Jag säger istället skit i spänningen och köp en kvalitetsmaskin! Med lägre spänning på lågnivån så höjer man bara gainen på steget för att kompensera, enkelt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

8 Inlägg
28 december 2009
Du blir inte missnöjd med Alpine, så är det bara.

Sök