3333
Sök

Hur många bar vågar man ha på en supra med orginal grejor?

31 Inlägg
13 september 2006
Trådstartare
Ja har en toyota supra -91 mk3.
Trycket är nu o,35 bar och ska nu höja de på fredag.
Hur mycket vågar ja skruva upp trycket utan att nåt går sönder?
Har även montera en återsirkulerande dump som de ska vara men de pyser inte nått.
Hjälp någon?

OBS! bilen är automat.

120 Inlägg
13 september 2006
Jag har haft en Supra ifrån 89, denna har jag haft uppe i 0,9 utan problem. DOCK hade jag det inte under en längre persiod utan bara för att testa. Automatlådorna skall man akta för dessa har inte samma förstärkningar som de manuellalådorna. Hade jag varit dig hade jag inte gjort för mycket...

Henrik "Orientexpressen" Svensson

draminbil.nu
1 382 Inlägg
13 september 2006
Ett tips kan ju vara att höra med stylingfirmorna hur mycket dom brassar på.. Och sedan följa det!

256 Inlägg
13 september 2006
ja visste inte att supra hade 236hk orginal.. big_smile nån som vet om det är lätt att trimma en supra? samma modell.. jag tycker du borde kontakta nån som vet supra.. o.s.v

119 Hk/Liter
246 Inlägg
13 september 2006
Patte_85 skrev:
Ja har en toyota supra -91 mk3.
Trycket är nu o,35 bar och ska nu höja de på fredag.
Hur mycket vågar ja skruva upp trycket utan att nåt går sönder?
Har även montera en återsirkulerande dump som de ska vara men de pyser inte nått.
Hjälp någon?

OBS! bilen är automat.

angående dumpen så låter det troligtvis inget pga att luften inte går ut i atmosvären utna bara återcirkulerar i systemet...
Har du öppet filter förresten och var isf?
Med återcirkulerande så kan ljudet komma vägen ut gemon filtert, och då får man lite pysljud:P

Move your mind

362 Inlägg
13 september 2006
Ibland så håller de inte ens för orginalladdtrycket...
Supra 3:orna är kända för dåliga vevlager och toppckningar, tyvärr...
Men att öka trycket litegrann på en orginalmotor borde inte ställa till de...
Ja hade Chip 3"avgas 0,8 tryck å PiperX luftfiler å den rasa lite då å då sad
Men du har säkert inte samma otur som jag för ja tukta min rätt rejält...
Du Kan definitivt sätta dit en öppen dump, hade en typ 1700 kronors Revotechdump från Dalhems ja å bilen funka klockrent me den...

Kolla in sidan Supras.nu skitmycke trevliga supraägare där...

53 Inlägg
13 september 2006
Tja du kan inte ladda mycket alls om du inte köper en FCD  motorn slår ifrån vid 0,8- 0,9.

Skulle i ladda över det med orginal grejer.

Köp en 3" downpipe  o bygg 3" avgas  hella vägen istället..

Även sport luftfilter...

---PB-Performance--- Sponsorer 2011 Däckcity-Bestparts.se-streetperformance.se-Dekaltrim.nu-www.camflow.se-www.twsdack.se-www.spacer.se-www.aigloowdesign.com-

Toker
491 Inlägg
13 september 2006
fc slår väl i väl vid 0.7 ?

orginal turbon rekommenderas inte att ladda på allt för mycket med..  inte mer än 0.9bar iaf!

Har du stålpackning i ?  annars kan du se fram mot BHG (blown head gasket) på din bil..

// Toker

Toker Jr 081102

53 Inlägg
13 september 2006
Laddar 0,8 med min i alla fall..

---PB-Performance--- Sponsorer 2011 Däckcity-Bestparts.se-streetperformance.se-Dekaltrim.nu-www.camflow.se-www.twsdack.se-www.spacer.se-www.aigloowdesign.com-

Sök