Oki! Lite som jag misstänkte me 2a ord..
Aldrig haft problemet innan på nån utav mina bilar tidigare, så jag e rätt okunnig just i detta!
Har hört att termostater som pajar brukar göra att arbetstempen höjs till kokpunten i princip.. (om jag nu minns rätt
.. men aldrig i samband me superlåg arbetstemp att de kan bero på de..
Min soppaförbrukning har ju höjts me ca 60%
Trodde först att de va flexröret el cat'en som rykt.. just pga att bilen är helt orklös till 2500/rpm
Verkar ju inte direkt normalt att en liten 1,2L 8v motor drar 1 liter / milen..
Men men, sånt skit händer väl när man inte haft kunskapen i att tömma systemet varannat år som jag nu läst, och att blanda glyckolen me destillerat vatten för o slippa kalk etc..
Frågan e var fasiken jag kan spola kylsystemet nu när det är -10 härliga garder *lol*
Btw, ska kylaren & motorn spolas separat?
Mvh