3946
Sök

Prisvärda 4" framssytem med bra ljud.

1 210 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Hej!

Vill ha nya framhögtalare, men inte bygga om kapa i dörrarna.. Äger en saab 9000 som de sitter 4" högtalare i instrument panelen på.Skulle vilja byta ut dom mot nått mera väl ljudande som ska tåla mera effekt.. dvs ett slutsteg ska även inhandlas till detta sen... smile

Jag gillar rent klart ljud självklart med en massa "tryck" i men som vanligt vill man ju komma undan så billigt som möjligt haha ... lol

Har även funderat på att klämma dit ett 5.25 jbl kit jag har liggandes borde ju inte vara en omöjlighet tycker ja.. smile

ja så vad tror ni? ge mig bra tipps så blir jag glad...

mvh Micke

4 074 Inlägg
27 december 2009

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

2 665 Inlägg
27 december 2009
Tryck dit jbl kitet o köp en jbl steg.

(Dela 120hz så tål det mycket, men basen uteblir ju. Då blir det 8" i sluten låda i dörrar eller under handskfacket. 120-60hz o sedan baslåda bak 60hz neråt.)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 210 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Har en DD 10" som ger tryck bakifrån de får räcka.. som du säger 5.25 ger inge tryck men hmm tanken med en  8" under instrumentpanelen låter faktiskt helt ok... tongue ska filura lite på de där...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2009
Eller så gör du som så många andra och modifierar brädan och stoppar i ett par 5,25" eller 6,5" koaxialer/kit där. smile Är tydligen väldigt enkelt att göra det i 9000 då övre delen av brädan är löstagbar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
28 december 2009
säger bara:DLS 424.   kör såna i min VR6 å har aldrig hört en 4" koax för så lite pengar spela så bra å så pass "djupt".

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 210 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
säger bara:DLS 424.   kör såna i min VR6 å har aldrig hört en 4" koax för så lite pengar spela så bra å så pass "djupt".

Kanon!! där har vi de då... smile

de får bli dom och ett litet mysigt slutsteg...

tackar så mycket.. smile

50 Inlägg
30 december 2009
du kanske har bestämt dig men vill ändå kasta in dessa i leken :
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 69,4691%29

hertz 4"
har inte hört dls 4" så kan inte säga om de e bättre.
men har du ju ett till alternativ att kolla på iaf:)

lycka till

1 210 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Tackar! smile ska kika på dom...

16 197 Inlägg
30 december 2009
Ekis! skrev:

kan säga att DLS 424 slår dessa me hästlängder wink

stahre
30 december 2009
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:

har storebror DLS 425 och dessa är ruskigt trevliga! Så tvivlar inte på att 4" skulle låta sämre

1 210 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:

De förstod nog även jag wink är inte helt borta när de gäller ljud tongue

men är glad för trevligt bemötande och tipps.. funderar på DLS K4 Performance

brl säljer dom för vettig peng och eftersom dom finns i stan.. så kan jag ju även gå ner och provlyssna på dom.. tongue

16 197 Inlägg
30 december 2009
Ekis! skrev:
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:

brl säljer dom för vettig peng och eftersom dom finns i stan.. så kan jag ju även gå ner och provlyssna på dom.. tongue

lägg hellre till lite pengar å köp 424orna.. du kommer bli mer nöjd de lovar ja big_smile

424 har enn MYCKE bättre filter å är en bättre högtalare överlag big_smilebig_smile

1 210 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:
evilaudio skrev:

lägg hellre till lite pengar å köp 424orna.. du kommer bli mer nöjd de lovar ja big_smile

424 har enn MYCKE bättre filter å är en bättre högtalare överlag big_smilebig_smile

Hehe oki ja du har sålt in dom hos mig nu.. du vet ju faktiskt vad du surrar om.. även fast du kör Jetta tongue wink

mvh

16 197 Inlägg
30 december 2009
Ekis! skrev:
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:

Hehe oki ja du har sålt in dom hos mig nu.. du vet ju faktiskt vad du surrar om.. även fast du kör Jetta tongue wink

mvh

men just nu kör ja golf.. tongue   kommer aldrig köra "svensk dynga".   tongue

vi har K4 kiten samt 424 uppe i demostället i butiken ja jobbar i å ja lovar dig att man hör STOR skillnad.

1 210 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:
evilaudio skrev:

mvh

vi har K4 kiten samt 424 uppe i demostället i butiken ja jobbar i å ja lovar dig att man hör STOR skillnad.

hehe ja men då beställer jag ett par av dom.. synd att inte brl har dom så jag kan få prov lyssna.. men Nårdik i övik har de... får bli en resa dit och handla.. går ju fort när man kör "svensk dynga" haha big_smile

16 197 Inlägg
31 december 2009
Ekis! skrev:
evilaudio skrev:
Ekis! skrev:

mvh

hehe ja men då beställer jag ett par av dom.. synd att inte brl har dom så jag kan få prov lyssna.. men Nårdik i övik har de... får bli en resa dit och handla.. går ju fort när man kör "svensk dynga" haha big_smile

går fort när man kör VR6 oxå..tongue

BRL borde ha de hemma... har du kollat me dom?  424 tillhör sortimentet.

1 210 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Nä har inte mer än kikat på deras hemsida.. men iofs så borde dom ju kanske även kunna plocka hem kittet åt mig.. ska åka och prata med dom först... smile

Sök