3361
Sök

Volvo 340 förgasare tar eld

26 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
som sagt, skulle starta den i morse, är ca -25 ute och så fort den startar poffar det till och förgasaren börjar brinna:P bilen har gått lite dåligt tidigare , tror tändningen står lite fel, men varför börjar den brinna ? någon som har ett bra svar på den frågan? låter lite sjukt men smile

2 848 Inlägg
30 december 2009
Skulle gissa på att en insugsventil kan stå lite öppen. Ta ett kompprov på den, ev försök ställ ventiler.

Om tändningen står väldigt fel kan det ju ha med det att göra också, men som sagt tror mest på ventiler

6 634 Inlägg
30 december 2009
Wow.. O_o;;

Skulle gissa på att det har med vevhus ventilationen och göra

De/Dem

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 december 2009
Börja med tändningen eftersom du säger själv att den står fel...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

jabaär
103 Inlägg
30 december 2009
är det kamrem på dom där ? tänkte ifall den hoppat nån kugg,beskriv gått dåligt tidigare.

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 december 2009
Morbje: Jag har "experimenterat" en hel del med div olika tändinställningar på min passat, o när tändningen stod allt för fel så började det brinna i förgasaren precis som på din bil, gissa om jag fick bråttom o stänga av*haha*

Edit: Inte Passat, utan en Ascona B ska det vara...
Senast redigerat av dawwe (31 december 2009)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Gréve
497 Inlägg
31 december 2009
förgasarsmällar kan även finnas på grund av för klen soppablandning

Sök