3167
Sök

Ingen täckning på min mobil i nya garaget. tips!

29 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder så har jag skaffat ett nytt garaget som ligger inne i ett berg. Jag har noll täckning på mobilen därinne. har kollat efter antennförstärkare till den men hittar bara till gamla mobiltelefoner, sånna som har extra uttag på baksidan.

Finns det någon lösning till nyare mobiler? jag har i dagsläget en sonyericsson w890i men kommer skaffa ny inom någon månad. 

Kom med tips/förslag.

MVH Johan

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
23 december 2009
De ska väl finnas en anten du kan montera utanför som förstärker signalen så de blir som att du är inne i stan med flera antenner. Vet dock inte var man kan hitta dom..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

29 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Japp så långt har ja oxå kommit, har hittat antenner. men det finns inge så man kan koppla den till nyare sonyericsson modeller, jag har en w890i så den är ju inte superny

1 210 Inlägg
28 december 2009
de finns ju antenn förstärkare att montera upp som förstärker signalen till all gsm 3g nät... vet att de finns såna i kraftstationerna, men du måste nog ha en mottagare som i sin tur skickar ut till antennen du har i berget ,kan kanske ringa Telia och råd fråga...
men säkert svindyra för en privat person

så mitt tipps är att va utan din tele i berget wink du är väll inte oumbärlig antar jag!!?? tongue
Senast redigerat av Ekis! (28 december 2009)

29 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
jag har hittat antenn som man via sladd kan dra långt och koppla in till dom gamla ericsson telefonerna för typ 500 spänn. så i värsta fall får man skaffa en gammal telefon med kontant kort.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 december 2009
Hur stort är garaget?

Eventuellt kan du kanske lägga telefonen i ett fönster eller vid ingången (där det finns täckning) och ha ett Bluetooth-handsfree och gå omkring med...

Dock räcker dem ju bara 10 meter, eller 100 beroende på vilken sorts Bluetooth du har...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

582 Inlägg
28 december 2009
Se det som en chans att få vara ifred wink om du inte har en höggravid kvinna hemma såklart... När man har nån som går hemma o väntar kan du ge dig på att det rings en gång i halvtimmen o "undrar hur det går..."lol Men det där med bluetooth lät väl bra?
Senast redigerat av norpan (28 december 2009)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Roos
28 december 2009
Gå ut ur garaget om du nödvändigtvis måste ringa.

582 Inlägg
28 december 2009
Måste bara få tillägga en sak: Detta måste vara ett klockrent "I-lands problem" wink
Senast redigerat av norpan (28 december 2009)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

29 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Bluetooth hade gått bra om jag har kunnat ha mobilen inne någon stans, men tyvärr så kan ja inte det då berget varken har fönster eller täckning inanför första feta stålportarna då det har varit ett gammalt skyddsrum, vill inte ha mobilen utanför:P. men tack endå för tipset,

blir nog att fixa en gamal mobil och antenn med sladd in till garaget.

1 210 Inlägg
31 december 2009
norpan skrev:
Måste bara få tillägga en sak: Detta måste vara ett klockrent "I-lands problem" wink

+1 lol

Sök