2722
Sök

Opel omega HACKAR sig o skarkar + olja på tändstiften!"hjälp"

104 Inlägg
22 november 2009
hade nästan sama problem med min inte ens dom på opel visste vad det var för fel men hade en granne som gissade på spridare och jag bytte de sen dess har de inte varit fel min skakade och orkade inte ibland
testa o kolla spridarna först

4 682 Inlägg
22 november 2009
MaRcUs_BMW skrev:
men om jag köper en VHB, kompmätare och verktyg så e det inte lika bra att lämna bilen på verkstan då? vill ju betala så lite som möjligt ;/

Alla av dom grejorna kommer du säkert att ha nytta av i framtiden också, så det är ingen dum investering.
Men lämna in bilen till en verkstad om du inte tror att du klarar av det själv.

3 Inlägg
1 januari 2010
Jag har liknande problem med min Opel Astra 1,6 ´99 och hittills har jag bytt tändstyft (350kr) och tändspole (2500kr) och den hackar lika mycket. Mycket pengar för ingenting än.
Den drar olja så frågan är nu om det är kolvringarna, fast den hackade lika mycket direkt efter att jag hade monterat de ny tänstyften. Dessutom tänds elktroniklampan, så jag kommer att testa med att byta ut kablage.
Har Ni annan tips?
//Hari

3 Inlägg
1 januari 2010
Jag har liknande problem med min Opel Astra 1,6 ´99 och hittills har jag bytt tändstyft (350kr) och tändspole (2500kr) och den hackar lika mycket. Mycket pengar för ingenting än.
Den drar olja så frågan är nu om det är kolvringarna, fast den hackade lika mycket direkt efter att jag hade monterat de ny tänstyften. Dessutom tänds elktroniklampan, så jag kommer att testa med att byta ut kablage.
                Har Ni annan tips?
//Hari

Sök