Tjenare!
Jag har fått problem med min vectra. Det är en 1998 opel vectra B I500 Irmscher.
Lämnade in bilen på en verkstad för att få den serverad, byte av koppling, slavcylinder till kopplingen och smat ett nytt motorfäste.
Fick tillbaka bilen och trodde att den var precis som vanligt. Så när jag har parkerat bilen här hemma går ur den coh stänger samt låser den. Då upptäcker jag att "informations displayn" fortsätter låsa när bilen är låst och avstängd. man bara "Vafan?". De var ju konstigt liksom. Så nu är jag illa tvungen att dra ut säkringen som går till de mesta inne i bilen, t.ex. instrumentpanelen, stereon, belysningen.
Har varit ner på verkstaden där jag har fått bilen vi gjord. För jag tycker trotts allt att de borde de stå för. De ska ju inte uppstå fel efter att man har haft den inlämnad. Men han som gjorde vi bilen kunde inte hitta felet på den. Han flög runt och kollade och hade sig i timmar utan ngt vidare resultat.
Han sa att det kunde vara jordfel, glapp i någon kabel, felkopplat eller liknade.
i med att han inte var så mycket till hjälp så tänkte jag kolla med er här
!
För de är duktigt irriterande att sitta och dra ut säkringen efter varje gång man har kört.
Allting noll ställs ju i bilen. Alla inställningar i stereon, trippmätare osv.
Måste ju dra säkringen annars laddar den ur batterierna. Inte helt bra.
Alla funderingar, tips, ev lösningar och ngn som kanske har haft samma problem UPPSKATTAS
.
Mvh Bj