3334
Sök

Ett undersökning varför väljer dem flesta volvo?

1 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Tjena gott folk..

Jag hoppas ni har haft det en trevlig jul helg och nytt år..

Jag är helt enkelt nyfiken på vad folk ser hos märket volvo, i mina ögon är det en vanlig familje bil.
Man har aldrig hört att volvo har tillverkat en sportbil, eller sponsrar nått stort så det ja vill veta är Varför kör du en volvo och vad ser du hos volvo som inte nån annan bil märke har?

mvh Martin..

587 Inlägg
2 januari 2010
denna tråd kommer fort spåra ur har jag en känsla av.

Jävel
2 018 Inlägg
2 januari 2010
Bra bruksbil som håller ganska bra, o så finns det mycket delar eftersom att dom kört samma motor från 80 talet typ.. ungefär så ser jag det iaf smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

4 005 Inlägg
2 januari 2010
R-modellerna är ju rätt sportiga?

Men generellt för min del är det för att det är beprövad teknik, nästan allt är genomtänkt rätt från början och att det är billigt och enkelt att laga om det mot förmodan skulle gå sönder. smile

Tyvärr blir det mindre och mindre kvalitét för varje år som går. sad

11 Inlägg
2 januari 2010
världens bästa bil

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
2 januari 2010
Jag gillar mest volvos äldre serier(Amazon, pv, duett, p1800 och 200/700 serien)
Mycket pga att dom är riktigt snygga i mina ögon! Beprövad och säker teknik.
Och för att inte glömma, så är ju även 700 serien säker för sin tidsålder!.

Allt för den där jävla hatten!

110 Inlägg
2 januari 2010
För man får inte dåligt samvete när man kör sönder den!!!!!big_smile

tratt
353 Inlägg
2 januari 2010
Enligt mig är det som många säger, kvalitet, beprövat och billigt att laga ifall något mot förmodan skulle hända. Kört Volvo ett bra tag, och har aldrig klagat.

4 001 Inlägg
2 januari 2010
varför väljer de flesta i england Ford eller Opel?

Varför kör de flesta i USA Ford, Cheva eller Dodge?

förstår du principen?

nu hoppas jag att någon moderator låser tråden innan denna spårar fullständigt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
26 362 Inlägg
2 januari 2010
Många skulle nog tro att det har med att farsan alltid - alltid - haft Volvo och inget annat. Men det hade i grund och botten med att en kompis hade en 84:as 244 GLT och jag blev förtjust i den, efter många dagar och nätter sladdandes i den.

I övrigt har det visat sig vara en bra slitvarg som tål det mesta - har bland annat glidit in i rondellräcken med mera - och med tanke på att man har börjat med "gröna" händer inom skruvning så har man lärt sig en hel del, tack vare att det har varit så pass "lättskruvat" som det ändå har varit.

Någorlunda billiga reservdelar - läs skroten, kompisar och skogsvrak om inte affärerna haft det jag sökt - och ett personligt värde, har fått mig att behålla märket i mitt hjärta, så länge som jag nu har haft det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

BE*CE
419 Inlägg
2 januari 2010
har haft audi 80 -89a, golf -98a o sen en rad olika volvos runt dom åren bla 740,360 s70 osv och har alltid åkt mkt bättre i volvo så för min del kommer det bli volvo  som nåsta bil igen dels pga åkkomforten och att man e uppvuxen med volvo

MVH Tysken

Volvo R racing

283 Inlägg
2 januari 2010
Valde mellan Volvo V50, Audi A3, BMW 320, och Mazda 6. Riktigt bra köp enligt mig, skulle inte välja annorlunda om jag skulle välja igen.
Varför, jo för att den bullrar inte som Mazda och Audi och för att jag sitter riktigt bra trots mina 1,90 till skillnad från BMW-n.

Aston Martin har inte råd med.
Senast redigerat av r2d2artur (2 januari 2010)

4 554 Inlägg
2 januari 2010
låst. hänvisar till sökfunktionen där du lär hitta en hel del likvärdiga trådar. tyvärr verkar de flesta låsta pga pajkastning vilket denna såg ut att vara på väg emot med.. aja den som söker finner...

mvh

Sök