3429
Sök

Fukt + midbas?

5 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Har sökt runt lite ang fukt men inte hittat något som besvarar mig fråga.

Som den perfektionist man är så plockade jag idag ut en midbas ut dörren för att jag tyckte den satt lite skevt och jag störde mig något enormt på det tongue

Grejen är att bakom midbasen så fanns det en hel del kondens samt på magnetens baksida var det aningen blött. Att det blir kondens kan man nog inte vara utan helt men det känns ju otroligt fel att det ska vara (om ändå lite) blött på baksidan av elementet.

Jag funderade på att imorgon torka ut "hålet" ordentligt med papper samt blåsa tort med värmepistol för att sedan fylla med polysetervadd typ denna, innan jag sätter tillbaka elementen: http://www.biltema.se/Archive%5CProduct … -604_l.jpg för att även få lite ljudisolering på köpet.

Synpunkter please!

/Rick

1 727 Inlägg
31 december 2009
Vet inte vad du har för bil, men en sak kan vara att du kanske kör korta resor, parkerar i varmgarage korta stunder, eller varm bil i kallt garage. Igensatta hål i nederkant av dörr, så inte vattnet rinner ut som det ska.
Sådant ökar möjligheten till fukt.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

5 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Ska granska detta ordentligt imorgon. Ska dock torka ur ordentligt och se om det bildas lika mycket kondens efter ett tag. Isåfall är något galet. Kör förövrigt en VW Polo -00.

238 Inlägg
2 januari 2010
RickardR skrev:
Har sökt runt lite ang fukt men inte hittat något som besvarar mig fråga.

Som den perfektionist man är så plockade jag idag ut en midbas ut dörren för att jag tyckte den satt lite skevt och jag störde mig något enormt på det tongue

Grejen är att bakom midbasen så fanns det en hel del kondens samt på magnetens baksida var det aningen blött. Att det blir kondens kan man nog inte vara utan helt men det känns ju otroligt fel att det ska vara (om ändå lite) blött på baksidan av elementet.

Jag funderade på att imorgon torka ut "hålet" ordentligt med papper samt blåsa tort med värmepistol för att sedan fylla med polysetervadd typ denna, innan jag sätter tillbaka elementen: http://www.biltema.se/Archive%5CProduct … -604_l.jpg för att även få lite ljudisolering på köpet.

Synpunkter please!

/Rick

säg till om de blev bättre det där med polyestervadden smile
är väl som horsyhorse sa att det är tätt.

Sök