3248
Sök

Daihatsu?

RemixX Racing...
84 Inlägg
23 april 2004
Trådstartare
#1
Nån som vet hur man får bra sprätt i en 1,3l motor med insprutning och 16 ventiler, den skall turbokonverteras, men jag undrar om nån har nåra bra tips?

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

9 Inlägg
26 april 2004
#2
En liten dos lustgas kanske?

MVH/Dan

RemixX Racing...
84 Inlägg
27 april 2004
Trådstartare
#3
Hmm jaa kanske det... men sånt kostar ju massa pengar, något som jag inte har.
Och dessutom så kan jag inget om lustgas, absolut ingenting.
Skulle ju i och för sig kunna ta och läsa lite om det, men jag skall nog börja med lite bastrimm typ byta spridare, turbokonvertera osv. det är förresten ingen som vet var man kan få tag på en topplockspackning i stål till en Daihatsu Charade?

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

46 Inlägg
19 maj 2004
#4
varför trimma en såpass liten motor? satsa på ngt större tcker jag... iaf 1.6 eller ngt... men det är klart att man tar ju det man har...

Alfa 90 2.5 QO | Besatt av alfa ;)
Det är inte farten som dödar utan sättet du stannar på

RemixX Racing...
84 Inlägg
20 maj 2004
Trådstartare
#5
Det är just det som är grejen, det finns massor med folk som har trimmat 1,6 och uppåt. Men jag har aldrig hört talats om nån som trimmat 1,3. Och om jag ville trimma en stor motor skulle det bli billigare att köpa en ny bil. Jag gör det för att det är häftigt, samt att bilen skall vara rolig att köra på banan, dvs så lätt som möjligt. 1,3l motorn ligger på hundra hästar med 16 ventiler och insprutning och det är nog inte så svårt att nå mitt mål på 200 hk. Jag tippar på att det räcker med en turbokonv. samt lite småpul för att ha en trevlig maxlättad banracer.
Det är liksom ingen ide att satsa på att få en liten framhjulsdriven Daihatsu att gå bra på strippen, då kan man lika gärna slänga ut sina pengar på nåt annat.

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

46 Inlägg
20 maj 2004
#6
ja det är klart

men hur länge kommer motorn att gå då? 200 hk kanske inte låter mkt men är rätt så mkt med tanke på att motorn är 1.3 liter.... Om man dessutom ska köra bana med den så kommer den inte direkt att söndagsköras (så att säga)...

Alfa 90 2.5 QO | Besatt av alfa ;)
Det är inte farten som dödar utan sättet du stannar på

RemixX Racing...
84 Inlägg
23 maj 2004
Trådstartare
#7
Jojo, men det skall nog inte vara omöjligt, byta oljepump samt rör eventuellt montera en oljekylare samt byta vattenkylare... så skall man nog kunna hålla rasrisken nere... plus att det inte är hk som dödar motorn utan värmen och materialets tålighet. Ett turboaggregat höjer inte värmen så mycket procentuellt sett, så det skall nog inte vara några större problem... (iaf inte värre än vanligt)

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

806 Inlägg
3 januari 2010
#8
aa har du trimmat den nu då?


3 354 Inlägg
3 januari 2010
#9
vilket hopp i tiden tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra


Sök