3614
Sök

Låg motortemperatur Golf IV R32

22 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Motortemp går upp till normal nivå sen sjunker den till 0, visar att motorn är helt kall och sen går den upp till normal nivå ett tag så håller det på jämnt????

Administratör
2 980 Inlägg
30 december 2009
G62 temperaturgivaren sitter jättekrångligt till men det är troligen den. Läs av felminnet på motorn och på kombiinstrumentet...

En kopp av den svarta såsen...

22 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Goffen skrev:
G62 temperaturgivaren sitter jättekrångligt till men det är troligen den. Läs av felminnet på motorn och på kombiinstrumentet...

Såg att du va WV mekaniker smile
hur mycket tror du att det kosta ungefär och lämna in den och få den bytt?

Administratör
2 980 Inlägg
30 december 2009
Givaren ligger runt ca 400kr och jag tror det hamnar på 1500kr inkl läsa av och nolla felminnet... Den sitter riktigt tråkigt till på din motor och är du inte ubervig i armarna så är risken stor att du inte klarar ut det.

1 488 Inlägg
30 december 2009
Här sitter den: http://r32argent.ca/Parts%20&%20Accessories_files/coolant%20sensor-1.jpg

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 december 2009
Ah...härligt trångt...
Goffen: Jobbets Transporter (2.5 Tdi 88hk, -01) har samma problem, dock bara ibland, dvs mätaren går ner på "noll" från 90 grader, sedan tillbaka igen efter ett tag. Den är nyservad med kamrem/vpump/pumprem mm. Sitter den lika jävligt till på en Transporter?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Administratör
2 980 Inlägg
3 januari 2010
Njae där är den lätt att komma åt underifrån.... men man måste lossa motorkåpan då... Be dom byta den på servicen annars...

Sök