3636
Sök

S40 -99 drivaxel ???

Power By Cosworth
62 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Tja vet nån hur man  får ditt drivaxeln på vänster sida drog ur den ur lådan när jag skulle byta koppling,Då lossna 6 kulor samt ringen runt ? hur fan får man ditt skiten igen med kulorna ?

Tacksam för svar av nån volvo raggare wink

Mvh Emil

Herr
1 722 Inlägg
3 januari 2010
cosworth511 skrev:
Tja vet nån hur man  får ditt drivaxeln på vänster sida drog ur den ur lådan när jag skulle byta koppling,Då lossna 6 kulor samt ringen runt ? hur fan får man ditt skiten igen med kulorna ?

Tacksam för svar av nån volvo raggare wink

Mvh Emil

Jag undrar exakt samma! är ett jävla pussel, sen sitter allt så innihelvete.. någon som kan förklara hur man enklast löser detta?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

509 Inlägg
3 januari 2010
De e bara till å pussla, de kan verka omöjligt men de går.

Lycka till. smile

Herr
1 722 Inlägg
3 januari 2010
Thiger_84 skrev:

Lycka till. smile

Men ska jag knacka ut korset som kulorna ska sitta på eller kan jag göra det med allt på plats?

Vad exakt MÅSTE lossas för att det ska funka? jag har lossat själva skålen där kulorna o ringen ska sitta i.. men  inte sjävla korset som ska föras in där..

509 Inlägg
3 januari 2010
LocKtar skrev:
Thiger_84 skrev:

Lycka till. smile

Men ska jag knacka ut korset som kulorna ska sitta på eller kan jag göra det med allt på plats?

Vad exakt MÅSTE lossas för att det ska funka? jag har lossat själva skålen där kulorna o ringen ska sitta i.. men  inte sjävla korset som ska föras in där..

Kommer inte riktigt ihåg hur vi gjorde där, har för mig att "korset" å ringen låg kvar i knuten sen fick man pilla i kulorna. Man får vrida å vända på de lite å med lite tålamod så går de till slut.

Herr
1 722 Inlägg
3 januari 2010
Thiger_84 skrev:
LocKtar skrev:
Thiger_84 skrev:

Lycka till. smile

Kommer inte riktigt ihåg hur vi gjorde där, har för mig att "korset" å ringen låg kvar i knuten sen fick man pilla i kulorna. Man får vrida å vända på de lite å med lite tålamod så går de till slut.

okay, va där o prova nu.. fick dit allt trodde jag.. men när man lägger i växel så snurrar bara ena hjulet.. smile
NÄR vet man att det sitter som det ska? och kan skruva fast allt.. smile

6 Inlägg
4 januari 2010
stoppa i alla kulor kan fan inte bli fel!!

Sök