3504
Sök

Klickar bara när man vrider om nyckeln, Volvo 745 -88

328 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Skulle byta kupéfläkt och motstånd på min 745'a, och sen dess klickar det bara när man vrider om nyckeln. Tror inte det har nåt med fläktbytet att göra men vad kan det vara? Innan så startade den direkt. Har ju liksom inte rört nåt viktigt som har med det att göra vad jag vet..

Japan Quality
670 Inlägg
3 januari 2010
Ladda batteriet kanske?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 januari 2010
antingen har du taskigt med ström i batterit eller så tar du å slår nå hårt på silinoiden till startmotorn

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

564 Inlägg
3 januari 2010
Det sitter tydligen något relä framför växelspaken någonstans som brukar kunna strula. Lillebrorsan har det problemet på sin bil. Ibland startar den och ibland inte. Du har kanske råkat komma åt av misstag när du lagade bilen?

328 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Juste glömde säga att batteriet är nyladdat

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 januari 2010
prova ta bort batteripolskorna och gör rent dom.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
3 januari 2010
får polerna på batteriet tillräckligt med kontakt då?

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

328 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Har varit ute och gjort rent batteripolerna nu men samma sak fortfarande

21 761 Inlägg
3 januari 2010
Det borde ju inte ha hänt något med batteriet med tanke på att det är nyladdat, men bäst är ändå att kolla upp. Mät spänningen dels på själva bateripolerna och dels på polskorna vid startförsöket, är spänningen bra (åtminstone över 10 V) så flyttar man mätpinnarna ner på startmotorn. Mät mellan startmotorhölje och den tunna kabeln som sitter på solenoiden. smile
Senast redigerat av Drönirettab (3 januari 2010)

164 Inlägg
3 januari 2010
Skulle tippa på solinoiden till startmotorn...

328 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Nu har jag varit ute i garaget hela eftermiddagen och kollat igenom alla säkringar, relän, slagit till startmotorn medans man vrider nyckeln utan resultat. Har ingen aning vad som är fel...

21 761 Inlägg
3 januari 2010
Har du testat att mäta spänningen på de ställen som jag gav förslag på?

328 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Märkte en skum sak nu...radion, vindrutetorkarna fram och bak och spolningen har också lagt av hmm Ingen av säkringarna var paj

21 761 Inlägg
3 januari 2010
Då är det mest troligt någon kabel bakom instrumentbrädan som har lossnat, mycket troligt att detta har med ditt andra fel att göra också. smile

328 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Nu är klickproblemet löst, förra ägaren hade meckat dit en strömbrytare under handsfacket som jag på nåt sätt råkat komma åt och den gjorde så att inte bilen startade. Skönt att det är fixat. Men fortfarande så funkar inte  tuta, radio, vindrutetorkare + spolning fram och bak. Har kollat alla säkringar och sladdar till säkringarna men kan ej hitta nåt fel..

200 Inlägg
4 januari 2010
Läser du ens folks kommentarer? eller du använder garaget som ditt eget tankeplank?... Läs Drönirettab´s kommentarer längre upp har du kanske svaret...

328 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
vet nån vart man kan få tag på kopplingscheman till volvo 745?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 januari 2010
joockee skrev:
vet nån vart man kan få tag på kopplingscheman till volvo 745?

köp en haynes-bok, där finns det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Sök