3125
Sök

12 000 mil service på BMW 318 CAB -96

59 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Hej på er!

Hade tänkt att göra 12 000 mils servicen på min BMW 318 96a men hittar ingenstans vad just denna servicen innebär i byte av delar på bilen? Någon som kanske vet?

Har även märkt att kopplingen är väldigt "mjuk" så denna borde nog oxå bytas men är det bara vajern eller kan man passa på att byta något mer då?

//rizzuh

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 januari 2010
Finns inget som heter "12000 mila service" hos BMW, serva (minst!!) enligt service-indikatorn samt serviceplanen. Serviceplane varierar för de olika modellerna men för min M5 är det: olja-insp1-olja-insp2-olja-insp1 osv. För din så skulle jag gissa att det är: olja-olja-insp1-olja-olja-insp2-olja-olja-insp1 osv...Kopplingen har ingen vajer, den är hydraulisk.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

59 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Finns inget som heter "12000 mila service" hos BMW, serva (minst!!) enligt service-indikatorn samt serviceplanen. Serviceplane varierar för de olika modellerna men för min M5 är det: olja-insp1-olja-insp2-olja-insp1 osv. För din så skulle jag gissa att det är: olja-olja-insp1-olja-olja-insp2-olja-olja-insp1 osv...Kopplingen har ingen vajer, den är hydraulisk.

Tack för snabbt svar!

Vad skulle du tro att denna service kostar samt vad är det för delar som måste bytas för kopplingen?

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 januari 2010
Som sagt kolla i serviceboken hur serviceplanen är för din modell. Jag gissar på att det är normalt ca 1500 mil mellan varje service, så detta skulle gissa att det är en oljeservice endast (billigast, insp 2 är dyrast). Om du inte kan se i boken om/när insp 2 gjordes så skulle jag göra en sådan service, kostar kanske runt 4000 för en 318, men det är bara en gissning. Gällande kopplingen så skulle jag byta hydraulvätskan, har för mig att kopplingshydrauliken är sammanlänkad med bromshydrauliken.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök