Hej!
Nu står jag i tankarna att byta bil och jag är ganska säker på vad jag vill ha. Jag vill ha en komfortabel och körglad bil som inte kostar alltför mycket att äga. Automat är en självklarthet! Nu har jag haft en SAAB 9-3 Linear -07 och en Volvo S40 -04 som jag har provat. Nedan följer en liten beskrivning av dessa två bilar och min totala upplevelse.
SAAB 9-3 Linear SportSedan-07
Mätarställning: 8 800 mil
Motor: 1,8t
Plus (+)
Snyggt designad interiör
Gott om utrymmen i kupén (fack och dyl)
Turbo
Minus (-)
Volvo S40 -04
Mätarställning: 8 700 mil
Motor: 2,4
Plus (+)
Snyggt designad interiör (stilren)
Har funktionen att blinka tre gånger vid t.ex. filbyte
Minus (-)
Få/små förvaringsutrymmen/fack dyl
Utan turbo
SAMMANFATTNING
Både bilarna är precis vad jag söker när det gäller körkomfort och storlek, och själva körupplevelsen är likvärdig. Däremot är det små detaljer som skiljer dom åt som är på både plus och minus. Dock är den totala upplevelsen att SAABen kändes bättre. Den var sportigare och som jag redan nämnt så hade den goda förvaringsmöjligheter i kupén om jag jämför med Volvon. Även pixlarna kändes modernare, vilket inte är konstigt med tanke på att SAABen är 3 år nyare.
Problemet sitter i att jag ska byta bort min KIA, och har fått följande bud.
Mellanpriset till SAABen ca. 90 000 kr
Mellanpriset till Volvon ca. 47 000 kr
Som ajg redan sagt, SAABen är min favorit, men det är inte jag som ska finansiera bilköpet och mina föräldrar tyckte att ca. 90 000 i mellanpris var för mycket.
SAABen finns på blocket, så jag infogar en länk nedan
http://www.blocket.se/kalix/Saab_9_3_Li … _9&w=2Tyvärr finns inte Volvon med på Blocket
Med vänliga hälsningar
/E