3622
Sök

Ford sierra 92, väldigt svår startad när kall och slocknar på gupp. går ej å varva över 3.7k rpm

101 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
tjena har en sierra från 92 med en 2.9 v6a som är otroligt svår att starta när den är kall. måste gasa lite för att få igång den vilket man inte ska behöva med tanke på att den har insprutning. tar ungefär 15 att få den jämn så den kan värma sig. sen när man kör på gupp så stängs den av och blir svår att starta.  sen tar det otroligt att kommer över 80 km/h. vilket den aldrig gjort förut.  och den har 140+ hästar så borde ej ta så lång tid.
om nån har haft samma problem och fixat det så vore det super snällt om du berätta hur du gjorde det.

ps. tändstiften är slut så ska byta dom. polare säger att det är tändstiften eller nåt med bränslet.
har inte gjort nåt med bilen förutom 2 st sportluft filter

Mvh Marcus sad

15 Inlägg
16 januari 2010
kolla rotorn i fördelarlocket med de är inte någon höjdarkvalitet.och soppafiltret

435 Inlägg
16 januari 2010
har vart med om att krocknappen i skuffen har glappat på en vanlig sierra med dohc motorn va svårtstartad gick dåligt å villa inte alls va med när man varva å gasa på. när man smygkörde så komm man upp över 100 med de tog tid så fort man tröck ner gasen så börja den hacka

101 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
exakt så äre för mig. går max varva till ungefär 3.7k rpm och tar ungefär 5 min att komma upp till 100 om det inte är en nedförs backe. och man får inte varva när man har startat den när den e kall för då slocknar den och vägrar starta på ungefär 5 min. men alla jag har snackat med säger att jag ska testa byta soppa filter och pumpen. "tändstift skall också bytas. e helt slut"

Sök