skulle snarare gissa på att steget lämnar för lite effekt vid 2 ohm last som du kör nu, samt att personligen tycker jag 1st 4" port e lite lite till 2st såna basar, men de e möjligt de funakr för din musiksmak,
att ställa gainen på 75% som jimmy tipsade ovan håller ja inte med helt å hållet, visst som en grund gain kan man göra det, men gainen ska ställas i förhållande till cd spelarens utsignal för att undvika klipp å dist
Framgår heller inte var du bor, men finns de några butiker i närheten som kan hjälpa dig? kanske där du köpt grejorna?? förstår om de kan vara förvirrande med alla kablar, inställningar osv, har själv en riktigt bra kotnakt på orten som hjälper mig *och även lär mig om detta* och det är värt hur mycke som helst kontra att sitta å läsa på forumen bland alla som tror sig kunna nå.
stora skillnaden på en sluten kontra en portad låda är känsligheten, dvs att den blir mer lättdriven med en portad låda *förutsatt att allt e korrekt byggt* en sluten låda blir mindre, men vill ha mer effekt för att prestera lika högt som en portad, men en sluten är lättare att inte misslyckas med, då de kan va lite känsligt med volym, portar, avstånd till bakre vägg från port osv, men de du byggt borde funka bra.
beroende på va du har för bil så kan de även vara ide att gå ned på å köra 1 element, du kan då lasta steget i 1 ohm och får ur bra mycke mer effekt, denna låda har ja själv kört med å den funkar riktigt bra, spelar rappt å tight men även rejält med djup när de behövs:
http://www.ground-zero-audio.com/13_dow … hb25bt.pdf