2899
Sök

Motorproblem på mercedes

31 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
behöver verkligen hjälp, min mercedes beter sig väldigt konstigt.
Det började med att bilen gick dåligt och när man gasade vid tex en omkörning så la den sig i nödläge så det bara gick att köra i max 15km/tim, lämnade in den för felsökning, och dom sa att det va lmm det va fel på, bytte lmm (begagnad) den gick bättre en stund sen började den gå dåligt igen, den går sämre och sämre, ojämt på tomgång, och är slö. gjorde ny felsökning och fick felkod: P0221 Gasspjäll/pedallägesgivare/brytarkrets "B" område prestanda. Bytte pedallägesgivare, blev ingen skillnad men den felkoden försvann men fick ny felkod: P0303 cylinder 3 feltändning detekterad, misstänkte då att det kanske kunde vara tändspolen så jag testade med att skifta tändspole mellan cylinder 1 och 3 och fick då felkod på cylinder 1, va därmed ganska säker på att det va tändspolen eftersom felkoden flyttades med spolen, köpte en ny spole och satte dit men ändå ingen skillnad, den felkoden försvann oxå men nu fick jag tillbaka P0221 Gasspjäll/pedallägesgivare/brytarkrets "B" område prestanda.det märkliga är att när jag plockar bort lmm så går den jämnare på tomgång, kan man testköra en sväng utan lmm utan att nått går sönder? börjar bli väldigt irriterad på bilen snart och dyrt att byta delar, nån som har nån lösning eller idéer på vad jag ska göra nu? kan det va gasspjället?
tacksam och desperat för alla tankar och idéer
Senast redigerat av baggan (18 januari 2010)

Motborgare
1 099 Inlägg
18 januari 2010
Skulle nästan sätta pengar på att det är luftmassemätarn igen. De verkar vara ren förbrukningsvara.

-- K

31 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
men får ju ingen felkod för lmm utan på massa andra saker, ingen som har fler idéer?

31 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
ingen som tror sig veta vad felet är? alla tips och idéer tas tacksamt emot

31 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
börjar oxå tro att det e lmm som e sönder, när jag kopplar bort den går den hur fint som helst men får då felkod P0100 Luftflödeskrets "A" massa eller volym och felkod P0110 insugslufttemperaturgivare 1 krets (bank1). vad e en insugsluftstemperaturgivare?

Sök