3721
Sök

Bmw 325i "vad ska man göra efter man har satt på extraktorgrenröret"?

4 001 Inlägg
22 januari 2010
#41
Bakrani har nog världens snabbaste standard BMW 325 E36

jag tror att dina polare inte ha gasat för dom vill inte se dig ledsen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

29 Inlägg
22 januari 2010
#42
Det är juh nästan synd om han:P haha

Varför låta motorn suga när den kan våldtas med turbo....?

171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#43
Ni är för goa.. Jag drog inte s70 men jag låg inte långt i från den heller. Efter 160km/h så kommer dem inte längre från mig, jag vet inte varför och om ni inte skulle tro mig så kan ni ju ringa upp personenrna? Tyvärr gör jag inga olagliga saker men du har rätt har gjort en massa och kör olagligt är en av dem grejerna men det tog stopp för 1 år sen, Varför jag inte kör min bil nu är 1 för jag lacka den precis 2 jag är student och har inte så mycket pengar 3 jag ville spara pengarna och köpa olika grejer till den istället för att tanka den och köra runt , har min pappas bil jag kan köra med. Därför är den avställd men jag kan lägga upp filmer om ni vill tills sommaren!


677 Inlägg
22 januari 2010
#44
haha vilken spårad tråd big_smile

Sorry mannen men lägg ner smile du skämmer ut dig

23 Inlägg
22 januari 2010
#45
Haahahahaha, ska man skratta eller gråta?
Har pröva flera bmw bilar samt ägt 2st själv, självklart är de inga dåliga bilar 325orna men inte fan går dom som ett jasplan? Nu börjar de helt och hållet spåra ur totalt, de går inte ihop de här.
Jag lovar och svär, fast du kastar ut all inredning, reservdäck, kapar plåt och lättar hur mycket du vill, du hänger inte på en t5r, och inte i fart heller! Har du någonsin fundera på om folk du kört mot har sluta gasa eller börja bromsa kring 170? dom kanske insett att du inte haft en chans. Men vafan vet jag, kanske de är en bitrubo under huven.
Är ju bara bevisa hur den går.


171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#46
Hahaha ingen idé att hålla på ingen tror än:/ Så skitsamma!! Ni kan ju istället besvara frågan jag ställde för att alla säger olika om grenröret? finns det någon som kan den äkta fakta om det?


Med lem
1 127 Inlägg
22 januari 2010
#47
Bakrani skrev:
Hahaha ingen idé att hålla på ingen tror än:/ Så skitsamma!! Ni kan ju istället besvara frågan jag ställde för att alla säger olika om grenröret? finns det någon som kan den äkta fakta om det?

Redan besvara mer eller mindre.. Du kommer knappt märka nått.

Med lite roligare kammar, porta topp och extraktor däremot händer det lite mer. Trimma sugis ÄR dyrt.


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
22 januari 2010
#48
Bakrani skrev:
Sen om någon inte tror mig så kan vi ju dra ett race på sommaren? någon som vill det i göteborgs morådet?

Jag kommer till Göteborg i sommar enbart för din skull med min gamla Volvo 240 från 1975.
Då ska vi ta ett race smile

MVH. Alex

502 Inlägg
22 januari 2010
#49
tycker du fått bra svar på din fråga, nej du kommer inte få extra effekt och den kommer nog inte låta mer heller om du inte byter mer av avgassystemet

716 Inlägg
22 januari 2010
#50
alexbenhard skrev:
Bakrani skrev:
Sen om någon inte tror mig så kan vi ju dra ett race på sommaren? någon som vill det i göteborgs morådet?

Jag kommer till Göteborg i sommar enbart för din skull med min gamla Volvo 240 från 1975.
Då ska vi ta ett race smile

MVH. Alex

+1

Jag är på fiffannn..!


171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#51
H3dlund skrev:
Bakrani skrev:
Hahaha ingen idé att hålla på ingen tror än:/ Så skitsamma!! Ni kan ju istället besvara frågan jag ställde för att alla säger olika om grenröret? finns det någon som kan den äkta fakta om det?

Redan besvara mer eller mindre.. Du kommer knappt märka nått.

Med lite roligare kammar, porta topp och extraktor däremot händer det lite mer. Trimma sugis ÄR dyrt.

Va kan man göra med dem? på motorer är jag inte alls bra. va kostar det att köpa delarna annars? och vart kan man göra det?smile


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
22 januari 2010
#52
Bakrani skrev:
H3dlund skrev:
Bakrani skrev:
Hahaha ingen idé att hålla på ingen tror än:/ Så skitsamma!! Ni kan ju istället besvara frågan jag ställde för att alla säger olika om grenröret? finns det någon som kan den äkta fakta om det?

Redan besvara mer eller mindre.. Du kommer knappt märka nått.

Med lite roligare kammar, porta topp och extraktor däremot händer det lite mer. Trimma sugis ÄR dyrt.

Va kan man göra med dem? på motorer är jag inte alls bra. va kostar det att köpa delarna annars? och vart kan man göra det?smile

Högre kompression, mer luft, mer bränsle och mera varv så får du fler hästkrafter.
Du kanske kan hitta något annat insug som ger några extra hästar?
Chip ger några extra hästar också eller mappning.

Priser..
Insug kan kosta väldigt mycket (till min gamla kadett 8500:-).
Chip kostar väl från 1500:- eller så, mappning är väldigt olika men TB Racing tar cirka 5000:-.

MVH. Alex
Senast redigerat av alexbenhard (22 januari 2010)

716 Inlägg
22 januari 2010
#53
Eller så fixar du något sånt här http://www.garaget.org/?car=99906&image=1514987.

Kolfiberinsug från http://rnb.ownit.nu/ + RnB Chip, Låt Rafko mappa om bilen för kolfiberinsuget så har du 300hk och ett motorljud som slår det mesta.

Kostar dig ca 15-35tusen att fixa, beroende på saker du beställer, beg eller nytt. Om du sj meckar eller låter andra.

Då kan du slå s70r, eller ialafall stå rätt nära den. Slå t4 alla dar och köra ifrån din polares 328 hela tiden.
Varsågod.
Senast redigerat av Krist (22 januari 2010)


171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#54
Haha tack för tippsen, men smakare det så kostar det.. det var fan inte billigt det där.. men tack för tippsen:D


716 Inlägg
22 januari 2010
#55
Lugnt, Nu tycker jag en moderator låser tråden. Du har flera val att välja bland nu.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 januari 2010
#56
H3dlund skrev:
ToTTeN skrev:
Dock kan man ju passa på och plocka bort varvstopp och sådant och kan varva mer.

Ja för det vinner man ju så mycket på att bara göra.

Sann garaget-anda på denna tråd, eliternas elit..

ja det tycker jag. på 201 meter så slipper du växla 1 gång. tjänar jag mycket på iafal. och för övrigt tycker inte JAG (har inte provat i bänk) att den inte tappar så mycket effekt där uppe. hur motorn mår av det har jag inte kommenterat.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 januari 2010
#57
alexbenhard skrev:
Bakrani skrev:
Sen om någon inte tror mig så kan vi ju dra ett race på sommaren? någon som vill det i göteborgs morådet?

Jag kommer till Göteborg i sommar enbart för din skull med min gamla Volvo 240 från 1975.
Då ska vi ta ett race smile

MVH. Alex

Jag bor t.o.m i Göteborg så jag gasar gärna mot dig med min T4 som säkert har 70 Hkr mindre än S70R:en som du rejsat mot så ska vi se hur det går tongue
Senast redigerat av Busgrabb (23 januari 2010)

Autotech

171 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
#58
Busgrabb skrev:
alexbenhard skrev:
Bakrani skrev:
Sen om någon inte tror mig så kan vi ju dra ett race på sommaren? någon som vill det i göteborgs morådet?

Jag kommer till Göteborg i sommar enbart för din skull med min gamla Volvo 240 från 1975.
Då ska vi ta ett race smile

MVH. Alex

Jag bor t.o.m i Göteborg så jag gasar gärna mot dig med min T4 som säkert har 70 Hkr mindre än S70R:en som du rejsat mot så ska vi se hur det går tongue

Aaa varför inte:P vi kan köra det på sommaren:P


502 Inlägg
23 januari 2010
#59
Krist skrev:
Eller så fixar du något sånt här http://www.garaget.org/?car=99906&image=1514987.

Kolfiberinsug från http://rnb.ownit.nu/ + RnB Chip, Låt Rafko mappa om bilen för kolfiberinsuget så har du 300hk och ett motorljud som slår det mesta.

Kostar dig ca 15-35tusen att fixa, beroende på saker du beställer, beg eller nytt. Om du sj meckar eller låter andra.

Då kan du slå s70r, eller ialafall stå rätt nära den. Slå t4 alla dar och köra ifrån din polares 328 hela tiden.
Varsågod.

hum? antar att du menar 200hk, skulle vilja se ett insug som ökade en motors VE med typ 50% tongue

Släng dit lustgas, då kan du kanske börja åka ifrån T4or och T5or på riktigt

171 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
#60
JoeyJ skrev:
Krist skrev:
Eller så fixar du något sånt här http://www.garaget.org/?car=99906&image=1514987.

Kolfiberinsug från http://rnb.ownit.nu/ + RnB Chip, Låt Rafko mappa om bilen för kolfiberinsuget så har du 300hk och ett motorljud som slår det mesta.

Kostar dig ca 15-35tusen att fixa, beroende på saker du beställer, beg eller nytt. Om du sj meckar eller låter andra.

Då kan du slå s70r, eller ialafall stå rätt nära den. Slå t4 alla dar och köra ifrån din polares 328 hela tiden.
Varsågod.

hum? antar att du menar 200hk, skulle vilja se ett insug som ökade en motors VE med typ 50% tongue

Släng dit lustgas, då kan du kanske börja åka ifrån T4or och T5or på riktigt

Haha aa men då är det lika med att byta ut hela motorn och koplingen lådan medmer smile blir lite för dyrt, köper hellre en starkare bil då haha:D



Sök