Jag tänkte bara uppdatera denna tråden lite med hur affären gick.
Citat ur beskrivningen av extraktorgrenröret:
"It is very properly matching!"
Jag ringde upp på en fredag och blev lovad att röret skulle bli skickat på måndagen efter helgen, alltså den 21 december. Betalar in pengarna, ingen status har ändrats på tisdagen. Försöker ringa dem men ser då att de har tagit "julstängt" tills den 1 januari.
Försöker ringa och maila men inget svar. Den 1 januari har inget fortfarande hänt. Försöker ringa och först den 4 får jag tag i dem, alltså en måndag. Får då beskedet att röret hade skickats samma dag.
först på torsdagen, 6 januari, skickas röret. Får det den 11januari, alltså på närkommande måndag.
Glad för att äntligen ha fått röret så börjar jag montera det, då upptäcker jag den glada överraskningen att det inte passar för 5 öre. Det är 1cm felböjt både på höjden och åt sidorna.
Eftersom jag har väntat en evighet och missat flera besiktningar så känner jag att jag inte kan vänta på att det ska skickas tillbaka och ev. få ett likadant missanpassat rör så får jag efter mycket slitande, hoppande och bändande på röret med nöd och näppe.
Skickar ett mail och förklarar allt och ber att iaf få en liten rabatt då det ju först och främst lovades två ggr att det hade skickats men det ju bara var skitsnack. Och sedan att det inte passar.
Får till svars att de inte kan göra något då det redan är monterat och att pengarna ska betalas om två dagar.
Skickar då ett till mail om hur dåligt jag tycker detta sköts och att jag inte kommer sätta min fot i deras butik igen ifall de iaf inte kan bjuda på motsvarande fraktkostnad. Men ifall jag kan erbjudas en rabatt för besväret med missade besiktningar, inte kunna få tag på butiken på flera veckor, och en icke passande produkt så kan jag gott rekommendera butiken och handla igen då de ju annars har väldigt bra priser.
Får då ett mail tillbaka med att de inte tycker vi kommer överens och avslutar ärendet. Hotar sedan med att gå vidare till inkasso ifall jag inte betalar på en gång.
Så mitt råd. Handla för fan inte från
www.csr-autosport.se hur frestande priserna än ser ut att vara. Om du mot förmodan inte vill vänta halva livet, ha en ljugande support att prata med, och till slut kanske få en defekt produkt.
Kände bara att jag ville skriva av mig lite