3587
Sök

Extraktorgrenrör till audi a3-97, EDIT: varning för www.csr-autosport.se

Skogsfan
649 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#1
Gamla grenröret är inte längre så mycket att ha så tänkte nu att jag då lika gärna kan köpa ett extraktorgrenrör istället för ett vanligt original som skulle vara dyrare vad jag har hört.

Min fråga är nu, vart kan jag få tag i detta till ett bra pris och som har en bra kvalité? Vet inte alls mycket om detta så förslag tas gärna emot!

detta är vad jag hittills har hittat som verkar bra iaf prismässigt, ca 2700 inkl frakt och moms:
http://www.csr-autosport.se/product_inf … cts_id=797
Senast redigerat av Faniskogen (23 januari 2010)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
19 december 2009
#2
Finns inte så mycket trim grejer till 1,6 101 hk version i Sverige, dock finns det om man letar!

Dock INGET som kommer i närheten av de pris Du hittat redan!
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

106 Inlägg
20 december 2009
#3
Det mest prisvärda är nog att köpa ett beggat orginalrör på skroten.

Mvh/Peter

---???---

Skogsfan
649 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#4
Saras skrev:
Finns inte så mycket trim grejer till 1,6 101 hk version i Sverige, dock finns det om man letar!

Dock INGET som kommer i närheten av de pris Du hittat redan!
mvh Jimmy Särås

Nej jag har märkt att det inte är så lätt att hitta. Kanske inget jättebra objekt att utgå ifrån med trim i tankarna iof men nu när det gamla gått åt helsikes så tänkte jag att jag lika gärna kunde testa på detta.

Kom överens med dem att betala 1500 kr i handpenning först och resten när jag får sakerna, de ska tydligen lägga till alternativ att betala via faktura vid årsskiftet. Hoppas bara att allt går vägen nu smile










P. Hansson skrev:
Det mest prisvärda är nog att köpa ett beggat orginalrör på skroten.

Mvh/Peter

Det har du helt rätt i. 1000kr inkl. frakt gick det att få tag på ett som gått ett par 5tusen mil. Men kändes då som att jag lika gärna kunde köra på detta.

Lite nyfiken på ifall någon skillnad kommer att märkas. Iof har bilen gått dåligt ett bra tag men vid rivningen av motorn så visade det sig inte så konstigt så ifall det nu ordnar sig så kommer det kanske vara svårt att säga ändå ifall det blivit någon effektökning.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Skogsfan
649 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
#5
Jag tänkte bara uppdatera denna tråden lite med hur affären gick.

Citat ur beskrivningen av extraktorgrenröret:
"It is very properly matching!"

Jag ringde upp på en fredag och blev lovad att röret skulle bli skickat på måndagen efter helgen, alltså den 21 december. Betalar in pengarna, ingen status har ändrats på tisdagen. Försöker ringa dem men ser då att de har tagit "julstängt" tills den 1 januari.
Försöker ringa och maila men inget svar. Den 1 januari har inget fortfarande hänt. Försöker ringa och först den 4 får jag tag i dem, alltså en måndag. Får då beskedet att röret hade skickats samma dag.
först på torsdagen, 6 januari, skickas röret. Får det den 11januari, alltså på närkommande måndag.
Glad för att äntligen ha fått röret så börjar jag montera det, då upptäcker jag den glada överraskningen att det inte passar för 5 öre. Det är 1cm felböjt både på höjden och åt sidorna.
Eftersom jag har väntat en evighet och missat flera besiktningar så känner jag att jag inte kan vänta på att det ska skickas tillbaka och ev. få ett likadant missanpassat rör så får jag efter mycket slitande, hoppande och bändande på röret med nöd och näppe.

Skickar ett mail och förklarar allt och ber att iaf få en liten rabatt då det ju först och främst lovades två ggr att det hade skickats men det ju bara var skitsnack. Och sedan att det inte passar.

Får till svars att de inte kan göra något då det redan är monterat och att pengarna ska betalas om två dagar.
Skickar då ett till mail om hur dåligt jag tycker detta sköts och att jag inte kommer sätta min fot i deras butik igen ifall de iaf inte kan bjuda på motsvarande fraktkostnad. Men ifall jag kan erbjudas en rabatt för besväret med missade besiktningar, inte kunna få tag på butiken på flera veckor, och en icke passande produkt så kan jag gott rekommendera butiken och handla igen då de ju annars har väldigt bra priser.

Får då ett mail tillbaka med att de inte tycker vi kommer överens och avslutar ärendet. Hotar sedan med att gå vidare till inkasso ifall jag inte betalar på en gång.

Så mitt råd. Handla för fan inte från www.csr-autosport.se hur frestande priserna än ser ut att vara. Om du mot förmodan inte vill vänta halva livet, ha en ljugande support att prata med, och till slut kanske få en defekt produkt.

Kände bara att jag ville skriva av mig lite smile
Senast redigerat av Faniskogen (23 januari 2010)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

138 Inlägg
23 januari 2010
#6
Tror inte du att det kunde ha löst sig på ett annorlunda sätt om du pratat med dom personligen?? i det här fallet per telefon, då kanske dom skulle höra din besvikelse.

VD :=)
90 Inlägg
23 januari 2010
#7
du gjorde nog mest reklam för dem

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

Skogsfan
649 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#8
Slickk_dude skrev:
Tror inte du att det kunde ha löst sig på ett annorlunda sätt om du pratat med dom personligen?? i det här fallet per telefon, då kanske dom skulle höra din besvikelse.

Det har jag också gjort, alldeles för många gånger innan jag fick det hem till dörren.

saken är den också att det var ganska svårt att få till ett ordentligt samtal då svenskan inte var på topp. Så det var lite besvärligt per telefon.

Ja, reklam eller inte. Ville bara varna andra från att detta kanske inte är ett helt seriöst företag som man kanske inte ska beställa från i första hand.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

138 Inlägg
24 januari 2010
#9
Nazse89 skrev:
du gjorde nog mest reklam för dem

Det där var väl ingen bra reklam på ett företag, inget företag jag skulle vilja handla ifrån iaf.




Faniskogen

Om det nu är så att dom givit dig en del som ska passa och du monterar den och visar sig inte passa tycker jag du ska gå längre en så. Vänd dig till allmänna reklamtionsnämden www.arn.se

Skogsfan
649 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#10
Slickk_dude skrev:
Nazse89 skrev:
du gjorde nog mest reklam för dem

Det där var väl ingen bra reklam på ett företag, inget företag jag skulle vilja handla ifrån iaf.




Faniskogen

Om det nu är så att dom givit dig en del som ska passa och du monterar den och visar sig inte passa tycker jag du ska gå längre en så. Vänd dig till allmänna reklamtionsnämden www.arn.se

Mjo, saken är väll den att jag kanske inte borde fullföljt monteringen när jag märkte att det inte passade. Men jag hade ju väntat så länge på röret med körförbud som följd och jag bedömde att det fanns en chans att efter lite modifiering kunna montera det ändå. Och det gick ju, med en massa extra jobb.

Hur som helst så hade jag ju kanske fått skicka tillbaka det, men det hade ju lett till ännu en månads körförbud vilket jag inte har råd med.

Hur som så tycker jag att ett seriöst företag hade kunnat ge någon sorts rabatt eller annan kompensation för detta och inte skriva svar på ett hotfullt sätt då jag hade försökt vara trevlig mot dem.  Riktigt kass kundservice är vad jag upplevt.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

4 001 Inlägg
24 januari 2010
#11
tänk dig själv i situationen  som företagagre när någon ringer och kräver rabatt osv. för att det var "usch, så jobbigt att skruva dit xxxx" passar det dåligt = skicka tillbaka eller kom överens om kompensation innan du bänder/bockar/skär/svetsar dit sakerna på plats så hade dom nog ställt upp på ett bättre sätt.
Jag har själv varit med om en kund som skällde så förbannat på att saker o ting inte passade, det visade sig att han monterat i fel ordning.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Skogsfan
649 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#12
kolvas skrev:
tänk dig själv i situationen  som företagagre när någon ringer och kräver rabatt osv. för att det var "usch, så jobbigt att skruva dit xxxx" passar det dåligt = skicka tillbaka eller kom överens om kompensation innan du bänder/bockar/skär/svetsar dit sakerna på plats så hade dom nog ställt upp på ett bättre sätt.
Jag har själv varit med om en kund som skällde så förbannat på att saker o ting inte passade, det visade sig att han monterat i fel ordning.

jo självklart hade det varit bättre att kontakta dem innan. Dock så hade ju kundservicen redan innan jag fick varan 2-3 veckor för sent varit dålig även den. De ljög 2 gånger om att de hade skickat röret och sedan tycker jag att jag blev aningen otrevligt bemött i de svarsmail jag fick.
Och i.o.m den redan dåliga servicen och att jag sedan får ett rör som inte passar borde innebära någon sorts kompensation om de vill behålla sina kunder.

Har själv suttit i telefonsupport i ett halvår och fått höra både det ena och det andra och vet då hur viktigt det är att iaf försöka vara trevlig i sina bemötanden hur missnöjd man än är, det kommer man oftast längst på då man annars bara har mest lust att slänga på luren när kunden sitter och gormar smile

Jaja, ni får tycka vad ni vill om min reaktion. Jag ville som sagt bara varna för att detta företag kanske inte är det man borde välja ifall man vill köpa saker till sin bil. Lång leveranstid med falska besked och en otrevlig support som inte vill lyssna då de får kritik.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930


Sök