4065
Sök

Vad kostar det att få bilen öppnad?

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Jag får inte upp dörren på min bil. Är det någon som vet vad t.ex. assistancekåren tar för att försöka få upp skiten? Och vad dom har för metoder att få upp dörrar utan nyckel?
Vill ju helst inte ha några skador på lack eller rutor.

138 Inlägg
25 januari 2010
Jag hade en kund (Jag jobbar på en mack)  och han hade låst in sina bilnycklar i bilen. Han ringde swesafe som kom och hjälpte honom. Det kostade honom ca 600-700kr

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 januari 2010
Inlägg raderat av admin och användaren har fått en tillsägelse.
Senast redigerat av chrizz (25 januari 2010)

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Slickk_dude skrev:
Jag hade en kund (Jag jobbar på en mack)  och han hade låst in sina bilnycklar i bilen. Han ringde swesafe som kom och hjälpte honom. Det kostade honom ca 600-700kr

Okej tack smile Inte den roligaste summan att spendera precis innan semestern.
Fast jag har dock inte låst in nyckeln i bilen utan den gått i baklås för batteriet dog.

Kokar ris
923 Inlägg
25 januari 2010
kan du inte låsa upp "manuellt" då då? alltså vrida om nyckeln? annars kan du ju försöka få upp huven, eller kolla vad en ruta kostar på skroten.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
nä det går ju tyvärr inte. Förarlåset lyckades jag tina upp så det gick vrida om men det var sjukt segt och dörren låstes inte upp sad Tror nått gått sönder därinne. Och bagaget fick jag till slut in nyckeln i men där gick det inte vrida om hur mycket jag än tinade upp låset så det är nog så fullt med grus och skit att det tjockat igen.
Ja jag funderade på om det gick få upp huven men vetifan hur man ska göra det. Vore ju fint om man kunde få tag på vajern som går från kupén men jag har ingen aning om var den går och om den överhuvudtaget ligger öppet nånstans så man kan komma åt den underifrån..

Har snackat med en verkstad och dom kunde bärga ner bilen och försöka komma in men det skulle dra iväg mot 1500 spänn sa han och kunde ta lång tid.
Knacka en ruta skulle ju kanske funka men då måste jag vara helt hundra på att det går få upp dörren med handtaget på insidan. Vet inte riktigt hur knepiga dom är att sätta dit men det går tydligen få en liten ruta där bak för runt 150 spänn så det är ju överkomligt..

502 Inlägg
25 januari 2010
annars om du kan hissa upp bilen så du kommer åt batteriet eller sladden till startmotorn underifrån och koppla in en laddare kanske?
Senast redigerat av JoeyJ (25 januari 2010)

130 Inlägg
25 januari 2010
Vad är det för bil? Det är inte många som går och öppna innefrån om den är låst.

3 059 Inlägg
25 januari 2010
Har du testat att hälla varmvatten, riktigt varmt, på låset och sen öppna?
Brukar fungera bättre än lås-spray.
Senast redigerat av Smajly (25 januari 2010)

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
JoeyJ skrev:
annars om du kan hissa upp bilen så du kommer åt batteriet eller sladden till startmotorn underifrån och koppla in en laddare kanske?

Tror det blir rätt knivigt. Möjligtvis startmotorn men det där orkar jag inte mecka med själv. Bilen står dessutom utomhus på snö så känns lite farligt att hissa upp den där och lägga sej under.
Batteriet sitter ju allra högst upp och det finns inte så mycket utrymme under huven. Dessutom sitter batterilocket på.

fälg fantast
1 086 Inlägg
25 januari 2010
du har ett relä till dörrlåset , antar att det är din octavia Rs du talar om , du tar + och - från batteriet och drar direktström ,  ta ut reläet och dra direktström bara så kommer det öppnas, dock är det lättast underifrån

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
lillrackarn skrev:
Vad är det för bil? Det är inte många som går och öppna innefrån om den är låst.

Det är en Skoda Octavia -01
Misstänker oxå att det blir lite svårt att öppna den även inifrån. Men jag vet inte hur det där systemet fungerar nu när batteriet är helt tomt.

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Lowenhart skrev:
du har ett relä till dörrlåset , antar att det är din octavia Rs du talar om , du tar + och - från batteriet och drar direktström ,  ta ut reläet och dra direktström bara så kommer det öppnas, dock är det lättast underifrån

Vart sitter detta relä då?
Jag kommer ju nämligen inte in nånstans i bilen så allt måste gå att göra från i princip liggandes på rygg under bilen.

308 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Smajly skrev:
Har du testat att hälla varmvatten, riktigt varmt, på låset och sen öppna?
Brukar fungera bättre än lås-spray.

Har provat detta. Direkt från vattenkokaren big_smile
Funkade fint på förarlåset det tinade bra. Men när jag vred om så hände det ingenting. Verkar typ ha pajat inne i dörren eller nått. Har ju inte använt dörrlåset nånsin förut eftersom bilen har fjärr.
Bakluckan tinade så jag fick in nyckeln men kan inte vrida om pga all skit där.

Sök