3602
Sök

Får man inte ha lågprofil på Golf II ???

66 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Hej !

Ja sitter just nu å spanar efter fälgar å däck till min Golf IIa. 1,8i -91
Har hittat ett par olika alternativ. Jag själv vill ju gärna ha några grymma lågprofildäck typ. 205/45 16" eller nått liknande. Går in på michelin.se å kollar å till min stora förvåning får man inte ha det på bilen..?

Min kompis hade nått liknande på sin golf IIIa å de gick ju bra. Någon som vet nått? VÄLDIGT tacksam för svar.

71 Inlägg
21 september 2006
ring till nån däck firma så räknar dom ut vad du får ha för däck...och annars så kan du ju ha dom däck du vill i alla fall.

Fartdåre!
592 Inlägg
21 september 2006
www.vr6.nu finns en funtion där du kan räkna ut rätt profil mm.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Chef
379 Inlägg
22 september 2006
körde omkring på 205/40-17 på min Golf I GTi och även på min Golf II GTi 16v smile
Körde även mina 17" till golf I.an på min Golf LX, gick hu fint som helst smile

Så klart att det går! köp det du vill ha och känn dig nöjd! smile

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

3 Inlägg
22 september 2006
tja. -97 kom helbilskodkännande till alla bilar. saab 9000 fick det redan -96. men innan det får du köra runt på vad du vill. på nyare bilar får inte storleken på hela hjulet diffa med mer än +-5%. så det finns ingen lag på vad du får o inte får ha på en så gammal bil..

66 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Okey. Men problemet som jag har hört är att om rulldiametern inte stämmer så kommer hastighetsmätaren å trippmätarn inte att stämma ett dugg.? kan inte detta vara sant?
Chrille74 du har inte märkt något när du körde me 17"are på din?

BMW Power
2 362 Inlägg
22 september 2006
Chrille74 skrev:
körde omkring på 205/40-17 på min Golf I GTi och även på min Golf II GTi 16v smile
Körde även mina 17" till golf I.an på min Golf LX, gick hu fint som helst smile

Så klart att det går! köp det du vill ha och känn dig nöjd! smile

Precis smile kör själv med 205/40-17 så smile

BMW, bogsering med wire :/

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
62 Inlägg
22 september 2006
Jantunen skrev:
tja. -97 kom helbilskodkännande till alla bilar. saab 9000 fick det redan -96. men innan det får du köra runt på vad du vill. på nyare bilar får inte storleken på hela hjulet diffa med mer än +-5%. så det finns ingen lag på vad du får o inte får ha på en så gammal bil..

Från och med första okt i år så tar man bort däcken från helbilsgodkännandet, det var inte riktigt genomtänkt, så från och med 1okt får man köra på vilka sulor man vill, förutsatt att inte hastighetsmätare diffar mer än 5%

Sök