3544
Sök

Avtagbar dragkror max 75 kg ??!?!

18 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Monterade på min avtagbara dragkrok för första gången och såg att det stod max 75 kg på den..
Hur är det möjligt? en släpvagn väger ju mer än det. Ska flytta i morgon tacksam för svar smile

4 001 Inlägg
27 januari 2010
kultrycket ska inte vara mer än 75kg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

18 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Vad innebär det? hur vet man hur mkt trycket är där?
Kan man lasta en släpvagn med möbler?

4 001 Inlägg
27 januari 2010
det beror ju på hur du lastar, jag brukar kolla om jag orkar lyfta av vagnen ifrån kroken när den är lastad, orkar jag inte det är det för mycket kultryck, tar man den enkelt med en hand är det för lågt kultryck.
Hellre lite högt kultryck än för lågt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 januari 2010
kultrycket är helt enkelt trycket som är på kulan, det varierar beroende på hur du lastar kärran.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

18 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Ok tack för svaren! Borde inte va nå problem då.
Vad är standard för fastsatt dragkrok?

4 001 Inlägg
27 januari 2010
razaone skrev:
Ok tack för svaren! Borde inte va nå problem då.
Vad är standard för fastsatt dragkrok?

menar du kultryck? 60-100kg brukar väl vara rekommendationen

Motborgare
1 099 Inlägg
27 januari 2010
Sällan mer än 75 kg.
När släpets bromsar aktiveras i fart, så får du en kraft som trycker draget neråt, så kraften som draget utsätts för blir flera gånger högre än vilotrycket.

-- K

Sök