3365
Sök

Volvo v70 T5 -99 Varvar inte ur

4 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Motorlampan började blinka efter några sekunder börja lysa en morgon under en omkörning. Var inne och snacka med dom på bilia men dom hade ingen tid att kolla vad problemet var. Ringde lite senare för att boka tid och berättade för verkstads nissen att jag hade haft problem med läckande kylar vatten och han sa att motorlampan kunde börja lysa pga av det. Fixade kylar systemet och lampan lyser fortfarande. Idag upptäckte jag att motorn inte varvar ur. Den varvar upp till 4000 sen stannar den kvar på 4000 varv. Så jag undrar om det är någon som vet vad problemet kan vara? Jag började fundera på om det kunde vara varv tals reglatorn som pajat.

Har inte gjort någon felsökning

1 043 Inlägg
21 januari 2010
Läs ut felkoder.

1 353 Inlägg
21 januari 2010
varvade du den till 4000rpm när du stod still eller när du körde med bilen? har den elektroniskt gasspjäll?
*om du har elektronisk spjäll så går den inte varva med än 4000rpm när du står still,
kan bero på en mängd olika saker så att läsa ut koderna först är rätta vägen att gå istället för att spekulera

Volvo Tekniker
149 Inlägg
22 januari 2010
Antingen är det Crille88 säger om den bara varvar till 4000rpm när du står still.
Men om det är när du kör så låter det som att katalysatorn har pajat och täpper igen avgassystemet.
Kolla om du har normalt flås ur utblåset på bilen. har du inte det så kolla katten smile

4 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
måste tyvärr lämna in den för att läsa av felkoder men ser ut som det blir till att göra det ändå. den varvar inte ur när jag kör. nu har den även börja hoppa rycka vid stilla stående. varje gång den rycker droppar den ifrån 900 rpm till 800 och hoppar upp på 900 igen. Vad menar du med normal flås i utblåset?

Sök