Tänkte kolla med er kunniga personer. Har en budget på ca 15 tusen. Tänkte att jag skulle köpa; bas framsystem baksystem huvudenhet.
Ska göra baslådan själv om det hjälper lite
Bilen sakerna ska sitta i är en Golf 2 Gti 90. Musiken jag lyssnar på är allt, det kan va från hardcore till ballader. Alltså allt. Vill kunna spela mycket högt och samtidigt väldigt cleant, alltså basa på mycket men ändå höra vad dem sjunger.
är du villig att bygga om dörrsidor , a-stolpar? Vill du ha högtalare i bak? Eller bara ifram osv. 15 000, är det bara ljudet eller är det kablar, säkringar , byggmaterial , dämpmaterial?
är du villig att bygga om dörrsidor , a-stolpar? Vill du ha högtalare i bak? Eller bara ifram osv. 15 000, är det bara ljudet eller är det kablar, säkringar , byggmaterial , dämpmaterial?
Jag är villig att bygga om dörrsidor, a-stolpar etc. Vill ha ett framsystem, och ett baksystem som jag skrev. Om vi säger 13 tusen går till media, och resten går till säkringar, byggmaterial osv..
du får nog lägga mer än 2000:- till säkringar, kablar, byggmaterial och dämpmaterial ^^
och det "bästa" är att skippa bak, då det är fram som ger den största ljudbilden. så istället för halvdana kit ifram och koax ibak så skaffar du bättre kitsystem fram istället.
ska du tävla i något med bilen? SQ / db? Finns ju tonvis av olika högtalare till olika ändamål , men som du säger att du vill ha tryck samtidigt som du vill kunna spela snyggt om jag förståt det rätt? Så skulle iallafall jag satsa på antingen enkla eller dubbla 10" eller 12" basar. och 1-2st 6,5" kit ifram.
du får nog lägga mer än 2000:- till säkringar, kablar, byggmaterial och dämpmaterial ^^
och det "bästa" är att skippa bak, då det är fram som ger den största ljudbilden. så istället för halvdana kit ifram och koax ibak så skaffar du bättre kitsystem fram istället.
ska du tävla i något med bilen? SQ / db? Finns ju tonvis av olika högtalare till olika ändamål , men som du säger att du vill ha tryck samtidigt som du vill kunna spela snyggt om jag förståt det rätt? Så skulle iallafall jag satsa på antingen enkla eller dubbla 10" eller 12" basar. och 1-2st 6,5" kit ifram.
Ah, det va grymt billigt faktiskt! Ah, jag skippar nog baksystemet och smäcker dit grymt framsystem. Tävlingar just nu är inget jag tänker på, men kanske kommer på tanken att börja tävla i det, när allt är klart osv.. Och JA du har förstått helt rätt. Ah, okej har du några ideér på grejjor?
Helst vill jag ha att det är samma märke på allt! huvudenheten gör inget om det är något annat.. annars ser det drygt ut tycker jag