Ett cad 11 kostar ju för sjutton 5000! Det har jag inte råd med!
Jag skulle vilja ha ett fyrkanalssteg pga. att jag kommer säkerligen sätta 5.25:or i baksätet för att fylla ut. Och då kommer jag vilja driva dom med ett steg.
Så jag kommer köra bryggat nu. och sedan köpa till ett monoblock senare...
Jag skulle vilja ha ett fyrkanalssteg pga. att jag kommer säkerligen sätta 5.25:or i baksätet för att fylla ut. Och då kommer jag vilja driva dom med ett steg.
Vad är det som gör det så dåligt att brygga?
Då tycker jag du gör så här istället: Eftersom du säger själv att högtalarna bak ska finnas för utfyllnad kan du driva dom på huvudenheten (det räcker). Lägg mer krut på ditt framsystem och bas. Istället för att köpa ett 4-kanaligt steg nu och ett monosteg senare kan du köpa ett 2-kanals steg för fram o ett monosteg för basen nu
Vad är det som gör det så dåligt att brygga?
Hos Digitalcompaniet gav jag inte mer än 4000 för mitt CAD15 för ett par år sedan, CAD 11 kostade då 3500...
Att brygga ett 4kanaligt steg för att köra basen kommer ge dig mycket sämre effekt och du har större risk att bränna basen pga dist.
Jag tycker det är synd att köra den basen på något billigare än ett CAD-steg. Du kan ju dessutom skaffa fler sånna basar sen utan att behöva skaffa större slutsteg.
Aa det låter betydligt bättre i mina öron än ett 4-kanals MDS-steg. Du får dock inte ut fulle effekt på basen, men det blir bättre än att brygga ett 4-kanals.