3538
Sök

Audi allroad tdi -01, trasig dieselpump.

5 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
#1
tjenare!
min disel pump har packat ihop, någon som vet någon reparatör eller någon som kanske har någon begangnad ligger? det är pumpen som sitter vid motorn.
MVH

*Fixade en godkänd rubrik
mvh jonTe/moderator


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
19 december 2009
#2
Varför inte en ny o felfri? En bagagnad kanske bara håller några mil och så står du med samma fel igen.

NissanMotorsport
19 december 2009
#3
Rspeter skrev:
Varför inte en ny o felfri? En bagagnad kanske bara håller några mil och så står du med samma fel igen.

Precis, om man köper begagnade service delar så är man bara dumsål.. finns ju undantag förstås. Men att överväga att köpa en beg istället för ny..nja

ang frågan din så finns det väl nån lokal bilverkstad? bara ringa till dom, dom fixar oftast delarna också.. bara lämna in den och säga vad som ska bytas.. så fixar om det..


http://gulasidorna.eniro.se/query?what= … area=tierp
Senast redigerat av NissanMotorsport (20 december 2009)

2 072 Inlägg
19 december 2009
#4
testa med "utbytes"...

Sandzoo i da house

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
19 december 2009
#5
Rspeter skrev:
Varför inte en ny o felfri? En bagagnad kanske bara håller några mil och så står du med samma fel igen.

Kan bero på att en ny kostar mellan 15-20k att köpa plus arbete.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

NissanMotorsport
20 december 2009
#6
p-nyhlen skrev:
Rspeter skrev:
Varför inte en ny o felfri? En bagagnad kanske bara håller några mil och så står du med samma fel igen.

Kan bero på att en ny kostar mellan 15-20k att köpa plus arbete.

Sen går den gamla sönder igen.. och då är man uppe i samma summa som om man skulle köpt en ny..

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
20 december 2009
#7
NissanMotorsport skrev:
p-nyhlen skrev:
Rspeter skrev:
Varför inte en ny o felfri? En bagagnad kanske bara håller några mil och så står du med samma fel igen.

Kan bero på att en ny kostar mellan 15-20k att köpa plus arbete.

Sen går den gamla sönder igen.. och då är man uppe i samma summa som om man skulle köpt en ny..

Ja jag hade köpt en ny. Men det är inte säkert att alla har den ekonomiska möjligheten till det.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

106 Inlägg
20 december 2009
#8
En renoverad pump blir ju en NY pump..

Wibergs bilel och diesel i Lule är riktigt duktiga.

Annars finns det ju folk på dieselfirmor som kan renovera en utan kvitto om du vill ha billigare.

---???---

5 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#9
tack för svaren, har hittat en firma som kunde fixa fram en ny pump som inte kostade en förmögenhet, tänk att de kan skilja 10 tusen mellan olika firmor på exakt samma pump.. tur att man kollar runt smile


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 december 2009
#10
Lät som en väldigt stor skillnad! Menar du att den ena är ny i VAG-kartong och den andra är renoverad eller skiljer det 10.000 mellan olika verkstäder?


5 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
#11
de skiljer mellan verkstäderna på helt nya pumpar.
Senast redigerat av soddan (28 december 2009)


1 Inlägg
3 februari 2010
#12
soddan skrev:
de skiljer mellan verkstäderna på helt nya pumpar.

Hej
Jag har precis fått höra att min Passat V6 TDi 4-motion troligen har gett upp. Dieselpumpen måste bytas pgr av 5% RME tillsats i Sv. DU säger dig hittat en billig lev. Får jag fråga vad firman heter?

Mvh, Tim

5 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
#13
tiwi skrev:
soddan skrev:
de skiljer mellan verkstäderna på helt nya pumpar.

Hej
Jag har precis fått höra att min Passat V6 TDi 4-motion troligen har gett upp. Dieselpumpen måste bytas pgr av 5% RME tillsats i Sv. DU säger dig hittat en billig lev. Får jag fråga vad firman heter?

Mvh, Tim

firman heter !
nordic motor center. 0768633066

MVH



Sök