3015
Sök

Baklucka går att öppna trots att bilen är låst?! Hjälp

M3
40 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
Hej hej. Har nyss köpt en BMW M3 e36 och bakluckan går att öppna trots bilen är låst via larmet. Kan det eftermonterade carguard larmet ställa till det i c-låset? Är det isåfall en inställning på larmet? Eller är det låsmekanismen i bakluckan som har kexat ihop? Hur går man tillväga isåfall.

Alla tips och ideér mottags med största entusiasm.

Mvh Jonas

4 005 Inlägg
5 februari 2010
Mockis skrev:
Hej hej. Har nyss köpt en BMW M3 e36 och bakluckan går att öppna trots bilen är låst via larmet. Kan det eftermonterade carguard larmet ställa till det i c-låset? Är det isåfall en inställning på larmet? Eller är det låsmekanismen i bakluckan som har kexat ihop? Hur går man tillväga isåfall.

Mvh Jonas

Har du kollat i låset så att det inte har blivit lite isbildning och allmänt kegg?

Sätt örat mot bakluckan och lås så hör du om det låser, isåfall är det inte larmet.

M3
40 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Mockis skrev:

Mvh Jonas

Har du kollat i låset så att det inte har blivit lite isbildning och allmänt kegg?

Sätt örat mot bakluckan och lås så hör du om det låser, isåfall är det inte larmet.

Okej. Har för mig att den inte låter när man låser. Så det kan alltså vara larmet?
Is och liknande är det inte. Bilen står i värmegarage. Mvh Jonas

1 122 Inlägg
6 februari 2010
stor risk är att motorn bak inte orkar! Så äre med min audi 90 när det inte är helt upptinat! Leta reda på den och känn med fingrarna om den vaknar till liv alls. Går ju mäta att det går fram ström med.

gasa nu foer faen!

M3
40 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
ValP2k skrev:
stor risk är att motorn bak inte orkar! Så äre med min audi 90 när det inte är helt upptinat! Leta reda på den och känn med fingrarna om den vaknar till liv alls. Går ju mäta att det går fram ström med.

Bilen är helt upptinnad och står i värmegarage så det ska inte vara några problem. Vart mäter man ifall strömen går fram?

Mvh Jonas

377 Inlägg
6 februari 2010
titta ifall reläet(en) inte är trasigt, kan ju vara trasiga kablar i kablaget i gångjärnet till luckan också.

mvh

1 122 Inlägg
6 februari 2010
Mockis skrev:
ValP2k skrev:

Bilen är helt upptinnad och står i värmegarage så det ska inte vara några problem. Vart mäter man ifall strömen går fram?

Mvh Jonas

Är ju bara leta reda på plus kabeln som går in i c lås motorn bak

gasa nu foer faen!

Sök