3169
Sök

Portad 530 topp på 940 fulltryckare?

32 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
#1
tjo hur mycket skulle det göra om jag skruvade på en portad topp på min 940 turbo  det sitter 530 på den nu orginal  men har fått tag på en portad nu  lite intresserad av hur mycket det skulle göra?

det som är gjort med den innan i motorväg är bsr chippad  steg 2 och uppställt laddtryck  har even ett extraktorrör som ska på.

tack sam för svar:)


8 252 Inlägg
25 januari 2010
#2
Har du originalturbon kvar på så blir det inte så stor skillnad då den kommer bromsa effektutvecklingen.


32 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
Har du originalturbon kvar på så blir det inte så stor skillnad då den kommer bromsa effektutvecklingen.

aa  orginalturbon sitter på den    så du tro inte det är någon bra ide?


8 252 Inlägg
25 januari 2010
#4
Som sagt, turbon kommer bromsa möjligheterna till ytterligare effekt då den borde vara i princip bottnad redan nu. Den kommer ju inte gå sämre, men förvänta dig inte att den kommer gå så mycket bättre heller.


32 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Som sagt, turbon kommer bromsa möjligheterna till ytterligare effekt då den borde vara i princip bottnad redan nu. Den kommer ju inte gå sämre, men förvänta dig inte att den kommer gå så mycket bättre heller.

men jag har eventuellt  en större turbo på gång med  i så fall borde det ju göra lite i alla fall?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 januari 2010
#6
byter du turbo så blir det nog skillnad. vad är det för kam i nya toppen?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

32 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#7
NITROUS skrev:
byter du turbo så blir det nog skillnad. vad är det för kam i nya toppen?

det är orginal kam en  i den med  vilken kam är bäst för en 940 fulltryckare?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 januari 2010
#8
epa_nicke skrev:
NITROUS skrev:
byter du turbo så blir det nog skillnad. vad är det för kam i nya toppen?

det är orginal kam en  i den med  vilken kam är bäst för en 940 fulltryckare?

allt är bättre än original, folkraceshoppens kammar funkar bra tycker jag, kostar 1000kronor+att du lämnar in din gamla kam. annars funkar ju V/VX/VX3.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

32 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#9
NITROUS skrev:
epa_nicke skrev:
NITROUS skrev:
byter du turbo så blir det nog skillnad. vad är det för kam i nya toppen?

det är orginal kam en  i den med  vilken kam är bäst för en 940 fulltryckare?

allt är bättre än original, folkraceshoppens kammar funkar bra tycker jag, kostar 1000kronor+att du lämnar in din gamla kam. annars funkar ju V/VX/VX3.

Okejs  aa få kolla runt lite..  vad skulle du rekomondera för turbo vill inte ge allt för mycket?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
29 januari 2010
#10
V-kam sitter i B230E och kostar väl runt 200 spänn på skroten. bra botten sen drar den fint upp till varvstoppet.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

32 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#11
NITROUS skrev:
V-kam sitter i B230E och kostar väl runt 200 spänn på skroten. bra botten sen drar den fint upp till varvstoppet.

skulle det  inte vara bättre med en vx 3 kam?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2010
#12
VX3 är egentligen tamare än V, men VX3 har då mer kraft på botten så det beror på hur man vill ha karaktären.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

32 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#13
NITROUS skrev:
VX3 är egentligen tamare än V, men VX3 har då mer kraft på botten så det beror på hur man vill ha karaktären.

så vx3 gör mest nytta runt varvstoppet ? och v hela vägen?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2010
#14
epa_nicke skrev:
NITROUS skrev:
VX3 är egentligen tamare än V, men VX3 har då mer kraft på botten så det beror på hur man vill ha karaktären.

så vx3 gör mest nytta runt varvstoppet ? och v hela vägen?

VX3 har bättre bottendrag än V, men det är ingen jätteskillnad, har själv kört med båda två och tyckte V var kul på turbomaskin, drog fint på låga varven men vid 3700 varv ungefär så vaknade den till ordentligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

32 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#15
NITROUS skrev:
epa_nicke skrev:
NITROUS skrev:
VX3 är egentligen tamare än V, men VX3 har då mer kraft på botten så det beror på hur man vill ha karaktären.

så vx3 gör mest nytta runt varvstoppet ? och v hela vägen?

VX3 har bättre bottendrag än V, men det är ingen jätteskillnad, har själv kört med båda två och tyckte V var kul på turbomaskin, drog fint på låga varven men vid 3700 varv ungefär så vaknade den till ordentligt.

okejs  okejs    tacck:)


761 Inlägg
6 februari 2010
#16
Tänk på att trimning inte ligger i vilka delar man har, lika mycket till ligger i mappningen.

Bara byta delar kommer man alltså bara halvvägs med



Sök