tjo hur mycket skulle det göra om jag skruvade på en portad topp på min 940 turbo det sitter 530 på den nu orginal men har fått tag på en portad nu lite intresserad av hur mycket det skulle göra?
det som är gjort med den innan i motorväg är bsr chippad steg 2 och uppställt laddtryck har even ett extraktorrör som ska på.
Som sagt, turbon kommer bromsa möjligheterna till ytterligare effekt då den borde vara i princip bottnad redan nu. Den kommer ju inte gå sämre, men förvänta dig inte att den kommer gå så mycket bättre heller.
Som sagt, turbon kommer bromsa möjligheterna till ytterligare effekt då den borde vara i princip bottnad redan nu. Den kommer ju inte gå sämre, men förvänta dig inte att den kommer gå så mycket bättre heller.
men jag har eventuellt en större turbo på gång med i så fall borde det ju göra lite i alla fall?
byter du turbo så blir det nog skillnad. vad är det för kam i nya toppen?
det är orginal kam en i den med vilken kam är bäst för en 940 fulltryckare?
allt är bättre än original, folkraceshoppens kammar funkar bra tycker jag, kostar 1000kronor+att du lämnar in din gamla kam. annars funkar ju V/VX/VX3.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
byter du turbo så blir det nog skillnad. vad är det för kam i nya toppen?
det är orginal kam en i den med vilken kam är bäst för en 940 fulltryckare?
allt är bättre än original, folkraceshoppens kammar funkar bra tycker jag, kostar 1000kronor+att du lämnar in din gamla kam. annars funkar ju V/VX/VX3.
Okejs aa få kolla runt lite.. vad skulle du rekomondera för turbo vill inte ge allt för mycket?
VX3 är egentligen tamare än V, men VX3 har då mer kraft på botten så det beror på hur man vill ha karaktären.
så vx3 gör mest nytta runt varvstoppet ? och v hela vägen?
VX3 har bättre bottendrag än V, men det är ingen jätteskillnad, har själv kört med båda två och tyckte V var kul på turbomaskin, drog fint på låga varven men vid 3700 varv ungefär så vaknade den till ordentligt.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
VX3 är egentligen tamare än V, men VX3 har då mer kraft på botten så det beror på hur man vill ha karaktären.
så vx3 gör mest nytta runt varvstoppet ? och v hela vägen?
VX3 har bättre bottendrag än V, men det är ingen jätteskillnad, har själv kört med båda två och tyckte V var kul på turbomaskin, drog fint på låga varven men vid 3700 varv ungefär så vaknade den till ordentligt.