Sitter här nu en lördagskväll när alla andra eller väldigt många sitter och tittar på melodifestivalen, då väljer jag att starta en diskussion om koppling och svänghjul.
Det har nu kommit så långt med motor och växellådsbygget att det är dax att införskaffa ett svänghjul och en ny koppling.
Grundregeln säger att är det ett dubbelmassesvänghjul monterat på bilen bör man undvika att montera ett solitt svänghjul för att minska slitaget på koppling och växellåda detta köper jag men jag vet oxå att lådan jag använder finns utan dubbelmasse svänghjul och vill nu har tips erfarenheter från alla som provat lite olika svänghjul och kopplingar.
Jag är lite inne på att införskaffa mig ett Fidanza alu svänghjul till bilen, vet bara inte om det är bra kvalitet eller det är något Kina gjort som det löper större risk för att få det tills att gå genom sprängkåpan vilket jag absolut inte vill ska hända.
På kopplingsfronten har jag funderat på ett kit från sachs preformence, jag kommer troligen inte att ha mycket mer än 330 hk på hjulen och vi vet alla att vridmomentet följer hk så momentet blir väl runt 400-450 Nm, så jag tror att ett kit från sachs kommer att fungera.
Kom gärna med erfarenheter även av andra bilar än just det jag ligger inne med, det finns mycket att få tag i till en Audi A4 det är bara att kolla Ebay bland annat.
Skriva alla både positiva och negativa erfarenheter som ni har så att jag kanske slipper att gå på en likadan mina som ni gjort!