3852
Sök

Vad tycker ni om motivlack?

103 Inlägg
13 november 2009
Hamilton skrev:
Med några få undantag så har motivlack passerat bäst före datum för 10-15 år sedan.....

Precis vad jag tycker. Det är lite oldschool med motivlack.

got stance?
546 Inlägg
16 november 2009
för det första, lite OT kanske men skitsamma. det är skit kul att motivlackera.
men det passar inte alltid. såtg en skyline på elmia med realflames, det är fel. men det finns många snygga också. det gäller att lacken stämmer överens med bilens tema, inte bara dödskallar och flames.

夢の力

17 Inlägg
11 februari 2010
Aerodynamik skrev:
Det är fail..

Det är FAIL att måla bromsoken röda istället för att skaffa sig "riktiga" bromsar.wink

jag tycker frågan i sig är lite fånig.
Det går inte att generalisera en sån bred och individuell term som motivlack till ett endast "hot or not".
Det är som att fråga om man gillar bilar överhuvudtaget. hmm
Dom flesta bilar är fula. Vissa är tråkiga, andra är rostiga.  Sen har vi skapelser som Fiat Multipla som är en ren mardröm.
Däremot är jag bilentusiast och gillar snygga bilar.

Motivlack är det bästa som finns inom billackering. Självklart är det fult när man bara smackar på en ylande varg med oversized måne eller en sned tolkning av någons ansikte utan att använda sig av rätt metoder och anpassning till bilen.

Duktiga motivlackerare får ett förslag av kunden och ändrar opassande färgval, placering och detaljer tills det passar bilen mot kundens godkännande. Ni kanske har sett Miami Ink. Precis samma sak gör dom där, med folks tatueringar om någon kommer in med något smaklöst och opassande.

Personligen är jag så trött på alla dödskallar och fantasilösa motiv som det slarvats med. Motivlack är en konst precis som bilbyggande. Det krävs skicklighet, kunnande och precision men inte minst fantasi och passar helt enkelt inte på alla bilar heller. Vissa ska lämnas "orörda".

MOTIVLACK ÜBER ALLES!!! cool

Yrkesförare
1 073 Inlägg
11 februari 2010
Hellre motivlack än dessa äckliga matta lacker som av någon konstig anledning är populärt.
Varför få en bil att se grundfärgad ut? Eller mattsvart?? Ser förjävligt ut...

Nä hellre snygg motivlack isf med mycket klarlack.

16 197 Inlägg
11 februari 2010
Tega skrev:
Hellre motivlack än dessa äckliga matta lacker som av någon konstig anledning är populärt.
Varför få en bil att se grundfärgad ut? Eller mattsvart?? Ser förjävligt ut...

Nä hellre snygg motivlack isf med mycket klarlack.

matta lacker e ju sååå grymt big_smile

en del motovlacker kan va snygga men de flesta ser tattiga ut.. pinstripe ska de va isf smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 februari 2010
Aerodynamik skrev:
Det är fail..

Håller med

Jonas

7 120 Inlägg
11 februari 2010
Adler skrev:
Aerodynamik skrev:
Det är fail..

Det är FAIL att måla bromsoken röda istället för att skaffa sig "riktiga" bromsar.wink

Nya bromsar kostar 'rätt' mycket, och jag tittar hellre på nymålade röda bromsok än rostfärgade.
Motivlack är fortfarande ruskigt fult.

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
11 februari 2010
Tycker de bara ser tattigt ut, även om de är något proffs som gjort de. Passar inte in nånstans..

Sök