3326
Sök

Inget laddtryck volvo 850 t5

48 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
tjena, allt började en dag då jag fick ett laddtryck på 1bar, kört med 1,2 bar hela tiden. nästa dag blev laddet 0.5bar sista dagen inget ladd överhubudtaget.. så någon som kan veta vad som kan vara felet?

har testat med att byta turbo,nya tändstift,fördelare,fördelarlock. magnetventilen är urkopplad då den styrs av en pysventil.

tack för svar mvh jimmi

BE*CE
419 Inlägg
10 februari 2010
kollat rörena som går till och från IC??

MVH Tyskenracing

Volvo R racing

48 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Tyskenracing skrev:
kollat rörena som går till och från IC??

MVH Tyskenracing

gjort, ingen fel på dom, dessutom kopplat direkt från turbon till gasspjället men ingen skillnad, så ingen läcka i systemet eller i icn

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 februari 2010
totalt rasad turbo?

annars har du en reva i någon av slangarna som bara utvidgar sig när laddet kommer, har du trycktestat systemet riktigt?

48 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Xoff skrev:
totalt rasad turbo?

annars har du en reva i någon av slangarna som bara utvidgar sig när laddet kommer, har du trycktestat systemet riktigt?

har ju testat med en annan turbo... och provrtyckt..

36 Inlägg
10 februari 2010
hmm kan nog vara fel på att du kör den då jimmi =P

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
10 februari 2010
jimmii skrev:
tjena, allt började en dag då jag fick ett laddtryck på 1bar, kört med 1,2 bar hela tiden. nästa dag blev laddet 0.5bar sista dagen inget ladd överhubudtaget.. så någon som kan veta vad som kan vara felet?

har testat med att byta turbo,nya tändstift,fördelare,fördelarlock. magnetventilen är urkopplad då den styrs av en pysventil.

tack för svar mvh jimmi

Min var också sådär, var vevhus ventilationen som satt sig.

48 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Turbomatte skrev:
jimmii skrev:

tack för svar mvh jimmi

Min var också sådär, var vevhus ventilationen som satt sig.

asså okej , ska ta o kolla de, kan man kolla om den är igentäpt på något annat sätt än att ta o plocka av allt ?
Senast redigerat av jimmii (10 februari 2010)

104 Inlägg
10 februari 2010
är väll bara WG klockan eller staget som kan vara kvar som krånglar? tongue

MVH Andreas

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!

48 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Landa_Racing skrev:
är väll bara WG klockan eller staget som kan vara kvar som krånglar? tongue

MVH Andreas

tyvärr inte , bytte turbo o där satt en annan wg , så de va inte de

kan man kolla om vevhusventen är igentäpt på något annat sätt än att ta o plocka av allt ?
Senast redigerat av jimmii (10 februari 2010)

33 Inlägg
10 februari 2010
Testa och lossa dp och kör lite och kolla ifall du får laddtryck .  Kanske är katten som är igensatt.
Ang vevhusventilationen kan du varmköra motorn och ta bort oljestickan och sätta fingret på hålet. Och pyser det när du släpper hålet kan det nog vara täppt vevhusvent.
Senast redigerat av Pontu_s (10 februari 2010)

48 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Pontu_s skrev:
Testa och lossa dp och kör lite och kolla ifall du får laddtryck .  Kanske är katten som är igensatt.
Ang vevhusventilationen kan du varmköra motorn och ta bort oljestickan och sätta fingret på hålet. Och pyser det när du släpper hålet kan det nog vara täppt vevhusvent.

okej , jo jag hade tänkt att lossa dpn o testa de men ska jag lossa röret från turobn (lättast) eller precis innan katten?.. ska kolla de med vevhusventen imonr me .

33 Inlägg
10 februari 2010
Lossa uppe vid turbon om det är lättast, Men tänk på att det blir väldigt varmt så bara testa lite snabbt. Säg gärna till sen när du testat. Kul och veta om det var något av de som va boven.

48 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
tack för alla svar , felet var att katten var heeelt i bitar tongue bara ramlade ut skit när jag tog av den , så nu går den som ett skott igen smile

33 Inlägg
13 februari 2010
Härligt att det löste sig, bara kul o hjälpa till och försöka lösa problemet smile
Senast redigerat av Pontu_s (13 februari 2010)

Sök