Tjena, nu är jag tillbaks med ännu ett problem med min VW Golf III GT -92. Har precis bytt till stereo till denna:
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 91,4686%29Innan hade jag en gammal bandspelare med radio som fungerade, men på senaste tiden märkte jag att ibland har displayen slutat lysa men musiken har fortsatt (Har bara haft bilen ungefär en månad). Först trodde jag det var som Swedenrockers skrev i en annan tråd här på forumet:
Du får gärna skriva vad du har för bil och stereo samt om du köpt färdig adapter för inkopplingen.
Men man kan misstänka att du har en glappande jordpunkt alternativt så är stereons jordkabel inkopplad på en kabel som har spänning vid påvriden tändning (gäller inte om du har inkopplad antennsladd). Finns hur mycket som helst som kan strula men det är ju svårt att hjälpa till när man inte får så mycket info.
Det visade sig att det inte var så, jag provade med antennkabeln och det blev inte bättre. Men nu har jag märkt att det är en del kapade kablar bakom stereon så har tejpat alla jag kunde hitta. Innan jag tejpade kablarna fungerade stereon klockrent med tändningen/lyset igång, men
INTE när man startar bilen. Då börjar stereon bara blinka och går inte ens stänga av.
Nu när kablarna är tejpade fungerar den lite som den känner för, spelar musik ibland och blinkar ibland.
Jag tror att det är något glapp någonstans (vilket verkar konstigt eftersom det fungerar när bilen är avstängd och även med gamla "stereon") men jag kan som sagt inte mycket om bilar/el så, vad tror ni det kan vara?