3069
Sök

Audi går ojämt..

30 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
min audi A4 1.8TQ -97 fick nått konsitgt för sig här en dag..
har hänt en tidigare gång när den stod på tomgång att den började "bluddra" en kortare stund, sen gick den normalt igen..
sen körde jag här en dag och "blöddrandet" kom tillbaka.. fast nu fortsatte de ett längre stund, den tappar allt ork å går nästan som fett..  gick riktigt ojämt.
sen lämnade ja den över natten å dan efter gick den precis som vanligt.. inge problem alls, hmm?
sen idag stod den på tomgång igen och då kom ett sån där kortare "blödder" tillbaka, sen gick den fint igen..

nån som kan ha en aning om vad som är fel?

37 Inlägg
25 september 2006
Gå över kontakterna för lambda,LMM,hall osv.. på min försvann det när jag rengjorde o sprayade dom, kan också vara LMM,lambda,hall som håller på att ge upp men det ser du om du gör en felkods avläsning och där kan du också se vilken komponent som har ett intermittent fel och vet vilken kontakt/sladd du ska kolla x:tra noga.

Lycka Till smile

30 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
hade på ett JR sportluft filter tidigare.. kan de ha sabbat lmm:en?

37 Inlägg
25 september 2006
thompan skrev:
hade på ett JR sportluft filter tidigare.. kan de ha sabbat lmm:en?

Det kan ha ställt till det om det var ett oljat filter, crc som tillverkar 5:56 har börjat tillverka en spray för rengöring av LMM du kan testa att rengöra med den , felet på LLM är oftast att den är skitig, surt att betala 1400:- för utbytes när man bara kan rengöra den.

Lycka Till smile
Senast redigerat av mikro (25 september 2006)

557 Inlägg
25 september 2006
Jag har samma problem. Jag felsökte min bil i fredags (Volvo S40 2.0T) och fick felkoder att det var Luftmängdmätaren och Lambdasonden som gått. Jag har nu bytt ut Luftmängdmätaren och ska byta ut lambdasonden också.

//Jerry

178 Inlägg
25 september 2006
hade exakt samma syndrom tills jag bytte LMM, fast man borde nog ha provat att göra ren först som ovanstaende skrivare föreslar..motorn lät som den hade tappat en drös cylindrar, blöddrade och hade sig, fast bara lite fran och till och mer ofta när man körde fort. har för mig att den gav felkod "cylinderbank 1, för mager blandning" eller nat i den stilen.

30 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
var å kollade felkoder igår och den hittade faktiskt inga felkodsmedelanden alls..

Sök