3314
Sök

Extraljusfråga.. Vilken typ av lampa ska jag ha, inte är detta H8 väl ?

Bingolotto elller !
79 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Hoppas rubriken blev tillräckligt tydlig...
Vet inte om detta ska ligga här eller under Allmänt, men jag undrar i alla fall vad detta är för typ av lampa...
Sitter i ett par gamla Cibie extraljus jag tänkt xenonkonvertera..
Philips 100w 14 volt  L9 står det på lampan, men L9 är ingen lamptyp jag hittat info om..
På reflektorn står det H8 made in belgium bla bla... Men dom H8 jag sett ser ju helt annorlunda ut 

Klicka på bilden för större format..

http://geting.se/image.php/217003-201001221569.jpg

Sååå vad kan denna lamptyp kallas ??????

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
22 januari 2010
hellrejjser skrev:
Hoppas rubriken blev tillräckligt tydlig...
Vet inte om detta ska ligga här eller under Allmänt, men jag undrar i alla fall vad detta är för typ av lampa...
Sitter i ett par gamla Cibie extraljus jag tänkt xenonkonvertera..
Philips 100w 14 volt  L9 står det på lampan, men L9 är ingen lamptyp jag hittat info om..
På reflektorn står det H8 made in belgium bla bla... Men dom H8 jag sett ser ju helt annorlunda ut 

Klicka på bilden för större format..

http://geting.se/image.php/217003-201001221569.jpg

Sååå vad kan denna lamptyp kallas ??????

H2 heter lampan som satt i bla. Hella 1000 extraljus för massor av år sedan. Slutade att användas i extraljus pg. det blev glapp i anslutningen så hitta motsvarande xenon? Nope! sorry då lär du få leta.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 265 Inlägg
22 januari 2010
jag tog en bit plaströr och limma fast i hållaren.
sen limma ja fast en hållare för h1 glöd.
de va några riktigt gammla lysen.

Bingolotto elller !
79 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Perfekt...
Tack för svar... Problem solved... big_smile

Får väl bygga om till H3 sockel eller liknande då.... eller köpa helt nya ljus..

1 265 Inlägg
22 januari 2010
hellrejjser skrev:
Perfekt...
Tack för svar... Problem solved... big_smile

Får väl bygga om till H3 sockel eller liknande då.... eller köpa helt nya ljus..

lätt o göra som ja gjorde, går att återställa till original utan problem

kan gå att bara tycka in h3 eller h1 glöd o sen lite smält lim så sitter den där
Senast redigerat av joakim89 (22 januari 2010)

Bingolotto elller !
79 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Beställde 2 st 55watts xenon nu på Ebay... H3 sockel blev det så jag får väl se hur jag gör sen..
Behöver ju inte gå att bygga om till original igen med dåliga H2 lampor så jag slipar nog upp gamla hålet och limmar dit en ny hållare... Har några löstagbara H3 hållare så det får väl bli lite exprimenterande hur djupt lampan ska sitta för att få bästa ljusbilden..

Håller smältlim för dig alltså med halogen ??? Dom brukar ju bli ganska varma så det borde bli en go smet inne i lampan ju tongue

Men ojojoj så billigt Ebay är för xenon... 300:- för ett 35 watts kit och ca 470:-  för detta 55 watts kit...

1 265 Inlägg
23 januari 2010
hellrejjser skrev:
Beställde 2 st 55watts xenon nu på Ebay... H3 sockel blev det så jag får väl se hur jag gör sen..
Behöver ju inte gå att bygga om till original igen med dåliga H2 lampor så jag slipar nog upp gamla hålet och limmar dit en ny hållare... Har några löstagbara H3 hållare så det får väl bli lite exprimenterande hur djupt lampan ska sitta för att få bästa ljusbilden..

Håller smältlim för dig alltså med halogen ??? Dom brukar ju bli ganska varma så det borde bli en go smet inne i lampan ju tongue

Men ojojoj så billigt Ebay är för xenon... 300:- för ett 35 watts kit och ca 470:-  för detta 55 watts kit...

bara man har kant på undersidan så är de bara o limma fast skiten och de håller , jobbigt o byta men bättre ljus blir de, lättare o hitta glöd också

62 Inlägg
15 februari 2010
Ursäkta för offtopic men jag har en liten fråga. Jag tänkte köpa fejkxenon lampor (jag vet att äkta är 100000000 gånger snyggare) men jag vet inte vilken sockel jag ska välja. Jag har en toyota celica -94, på philips hemsida står det att jag ska ha HB4, men jag hittar bara lampor med sockel H1, H3, H4 och H7, vad ska jag ha?

* Voff voff *
10 588 Inlägg
15 februari 2010
dossanftw skrev:
Jag har en toyota celica -94, på philips hemsida står det att jag ska ha HB4, men jag hittar bara lampor med sockel H1, H3, H4 och H7, vad ska jag ha?

Du ska ha HB4: http://www.1stautobulbs.com/hb4.php smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök