3275
Sök

LuftFilter volvo 40 turbo års 99

2 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
hej har en v40 2.0 T  års 99 nu är det så att jag skulle byta luftfilter och det sitter ett volvo orginal filter i den
och det sitter en skumgummi fast limmat på luftfiltret jag undrar vad den där skumgummi biten gör för nytta för jag var till en annan reservsdels affär och kollade på filter och på dom satt det ingen skumgummi bit   om jag ska köpa filter vad ska jag köpa  volvo orginal eller typ mekonomen spelar  det någon roll ??

845 Inlägg
17 februari 2010
Skumgummit kanske tätat bättre?. Passar den utan skumgummi så köp den.

2 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Har fått svar på min fråga nu jo det är så här att jag var förbi volvo idag efter jobbet pratade med verkstads chefen där och han sa att det där skumgummi biten var till ljuddämpare som håller bort sugljudet så man kan ta bort skumgummi om man känner för det big_smile så man får väl prova då cool men han sa oxså att det var mer papper i volvosfilter än mekonmens luftfilter allså mer papper mer filtering utav luft sa han
Senast redigerat av v40Bandit (17 februari 2010)

845 Inlägg
18 februari 2010
v40Bandit skrev:
Har fått svar på min fråga nu jo det är så här att jag var förbi volvo idag efter jobbet pratade med verkstads chefen där och han sa att det där skumgummi biten var till ljuddämpare som håller bort sugljudet så man kan ta bort skumgummi om man känner för det big_smile så man får väl prova då cool men han sa oxså att det var mer papper i volvosfilter än mekonmens luftfilter allså mer papper mer filtering utav luft sa han

Å så får motorn mindre luft när filtret är igensatt smile

Sök