2793
Sök

Blinkers som inte funkar, behöver kopplingschema

.......
2 655 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#1
tjenaaa.


får fasen inte till blinkersen på bilen (audi 80 gte,n på min sida), har kollat alla säkringar och relän (3poligt relä på denna), ingenting vill funka, drar jag i spaken eller trycker igång varningsblinkersen så lyser det konstant på instrumentbrädan men ingenting på utsidan.

har testat med ett likadant relä (som funkat i annan bil) och när jag satte de i min så slog de till en gång sen aldrig mer, vet dock inte om de fortfarande är helt då bilen de kommer ifrån inte går att testa i längre.


så vet inte riktigt hur jag ska göra då de blev nyss körförbud pga en 2a på blinkersen och ska ju sälja bilen så hade ju varit bra att få till:/.

så finns de någon som varit me om liknande eller vet om något kopplingsschema för blinkers så skriv gärna. för får jag inte till de som sitter där så klipper jag kablarna och drar helt nytt till spaken på ratten, har letat mej less som faan efter schema utan resultat så gör ett försök här!

.......
2 655 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#2
ingen? :S

Japan Quality
670 Inlägg
18 februari 2010
#3
Förmodar att du kollat glödlamporna?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 februari 2010
#4
Hur är jorden till reläet?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

213 Inlägg
18 februari 2010
#5
testat mäta ?

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

.......
2 655 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#6
lamporna är hela, jordkabeln vet jag inte vart den sitter då alla kablar går neråt någonstans under instrumentbrädan. mäta har jag inte gjort då jag inte har någon aning om hur ett blinkerssystem fungerar och vart jag ska mäta vad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 februari 2010
#7
Kolla vilket stift som är jorden in till reläet, sen mäter du spänningen från sticket mot plus någonstans.
Eller så resistansmäter du mellan jord i sticket och jord från valfritt ställe.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

.......
2 655 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#8
te_wik skrev:
Kolla vilket stift som är jorden in till reläet, sen mäter du spänningen från sticket mot plus någonstans.
Eller så resistansmäter du mellan jord i sticket och jord från valfritt ställe.


Mvh Tommy

okej, ska försöka kolla lite idag hur de går men antar att jag inte kommer bli något klokare för de tongue.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 februari 2010
#9
beemern skrev:
te_wik skrev:
Kolla vilket stift som är jorden in till reläet, sen mäter du spänningen från sticket mot plus någonstans.
Eller så resistansmäter du mellan jord i sticket och jord från valfritt ställe.


Mvh Tommy

okej, ska försöka kolla lite idag hur de går men antar att jag inte kommer bli något klokare för de tongue.

Äsch då, du förstår dig på de rätt så fort när du väl börjar. smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök