2869
Sök

Elfel? Kan inte öppna tankluckan (Volvo XC70 -00)

27 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Det började med att jag inte kunde öppna tankluckan. Insåg att nåt var tokigt med elkontakten. Letade febrilt efter en "nödöppnare", förgäves.

Fick knacka upp plastspärren till slut för att kunna tanka bilen. Har kontrollerat att elmotorn fungerar och att det kommer ström till själva kontakten i framdörren. Även kontakten i själva utrymmet mellan dörren och dörrhålet fungerar som det skall.

Nu undrar jag vart elfelet kan vara? Nån som vet?

4 822 Inlägg
15 januari 2010
det finns en nöd öppnare bakom klädseln i bagagen wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

27 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Tack för ditt svar!

Rev hela inredningen i bagaget runt tanklocket och hittade inte ett jota. Skruvade också loss elmotorn och hittade ingen som helst nödöppnare på den. Så om du vet att det definitivt finns en nödöppnare, får du gärna hjälpa mig och specificera exakt vart jag ska leta.

Tack big_smile

2 072 Inlägg
15 januari 2010
de måste finnas.. har det på min bmw.. en grön sladd.. brukar vara något färg som faller i ögonen.. big_smile

det är alla gånger så att c-låsknappen på höger framdörr inte är i rätt läge, då ligger den o blckerar systemet.
sen så har denna bil nödöppning genom at du sträcker in armen o drar förhand i motorn
bakom plastluckan till hö. nedre bakljus i ditt fall.
tror du kan dra i den.. bara du tar bort luckan till bakljuset.. så du behöver ej riva ner allt tongue
Senast redigerat av sandzoo (15 januari 2010)

Sandzoo i da house

1 043 Inlägg
15 januari 2010
Det finns ingen nödöppnare på den bilen, sitter bara på 850.

471 Inlägg
15 januari 2010
Jag har bytt min tanklocksmotor från 850ns till S70ns ,och på 850n fanns det en stålbygel till nödöppning.
Men på S70 är det ett litet "handtag" på låstappen som man skall föra bakåt för att öppna.
Rent logiskt sätt bör ditt problem ligga någonstans på kabeln från kontakten i dörren och tanklocksmotorn,men vart ? Ja det är frågan ju.

27 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Har inte hittat nåt elfel nånstans. Elmotorn fungerar som den ska, men ändå funkar inte systemet... Otroligt korkat att ha ett system utan failsafe, dvs nödöppnare! Kommer montera en magnet på tankluckan, ingen annan vet ju att låset är paj om luckan ser stängd ut big_smile

Tack för alla era svar big_smile

Sök