2782
Sök

Låst inne nycklarna

38 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Hejsan. jag råkar vara en liten klant för att jag har råkat låsa inne mina nycklar i min Volvo 244 -82
dom sitter i tändningslåset och innan jag gick ut så låste jag alla dörrar med pinnarna men sen kändes det som om jag glömt nånting, och jo det hade jag, hela min nyckelknippa med nycklar till alla lås jag använder låste jag in. Nu hittar jag inte reservnycklarna till bilen tyvär. Vet ni hur man kan få upp ett lås utan att ha sönder det och utan att köpa en dyrksats. Jag provade med lite andra nycklar och hittade en som va lika lång som en volvo nyckel, den gick in nästan hela vägen fast jag kunde bara vrida låset några milimeter.

tacksam för seriösa svar

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

Motborgare
1 099 Inlägg
27 januari 2010
Det enklaste på den bilen är nog att ta en ståltråd, göra en loop i ändan, träin den genom dörrlisten och kroka rundt låspinnen och fösöka dra upp den.

-- K

196 Inlägg
27 januari 2010
Eller så ringer du en låssmed..

Full fart spar tid!

564 Inlägg
27 januari 2010
Kavli skrev:
Det enklaste på den bilen är nog att ta en ståltråd, göra en loop i ändan, träin den genom dörrlisten och kroka rundt låspinnen och fösöka dra upp den.

-- K

Det där borde funka! Se till att använda ganska kraftig tråd, då är den lättare att stura rätt.

Det gick iaf på farsans passat -94. Bilen gick i baklås med motorn igång. Ingen höjdare...

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 januari 2010
nej men de är bara till att ta antennen på bilen och böj den som en krok ( fiske krok ) typ.. ner med den och dra upp smile
Senast redigerat av XeptiQ (27 januari 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

38 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Adiiii skrev:
Eller så ringer du en låssmed..

men frågan är va det kostar hmm jag vill gärna lösa problem själv.

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

38 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Kavli skrev:

-- K

hmm, menar du då till vänster om dörren då. hur mycket mellanrum finns egentligen där mellan listen och plåten? men de lät som en idé ialafall smile tack

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

196 Inlägg
27 januari 2010
Charma dom ordentligt så får du nog det gratis smile

Full fart spar tid!

Saab
344 Inlägg
27 januari 2010
ring polisen så kan dom nog hjälpa dig smile vet många som låst in sina nycklar och ringt polisen! testa? dom skickar nog ingen räkning!

110 Inlägg
28 januari 2010
är baggen låst? om du har nån med långa armar så kan man alltid sticka in en genom baksätet och så når man dörrhantaget eller bygga en liten pinne så du kn öppna på det sättet, men ståltråden ska juv iof funka med smile

Tattoo
28 januari 2010
stål galge  skruvmäjsel och handuk.  böj stålgaljen eller antennen  som en lop/öppen ögla .linda handuken runt den stor mejseln sätt mejsen mellan karossen och dörren högst upp och bänd dörren utåt så du får en liten springa trä in antennen eller vad du har i stål och lägg ögglan runt lås pinnen dra sakta uppåt. prova så ser du hur su ska göra super lätt  smile

volvo tic frälst
357 Inlägg
21 februari 2010
det går att ta stålskenan i torkarbladet och böja till annars. fungerar bra och är inte så dyrt med en ny.

197 Inlägg
21 februari 2010
ta bort listen på dörren den som ligger mot rutan, sen ner med en böjd antenn eller dylikt och fiska. lätt som plätt!

BadBoys_Club

3 259 Inlägg
21 februari 2010
Äsch varför krångla, smacka en sidoruta bak och köp en ny på skroten eller av en kompis för en snusdosa o skruva i, tar ju inte ens 10min o få dit!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

147 Inlägg
21 februari 2010
Ta bort dörrlisten sen tar du en smal mejsel genom andra klipshålet snett ner å rätt upp.

Audi S4

38 Inlägg
21 februari 2010
fråga airone här på garaget, han är expert på just de området.... jag lovar..  tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 februari 2010
Skulle öppna bagaget på en 244 där ägaren låst in sina nycklar för en massa år sen. Tog en skruvmejsel och vred sönder låset så man kom åt nå joxx på insidan så att det gick att öppna. Absolut inte den bästa lösningen men det funkar tongue

Rock'n Roll

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
22 februari 2010
Prata med farbror blå, dom hjälpte mig.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

147 Inlägg
22 februari 2010
Men gör som jag säger för fan!Det bästa sättet.

Audi S4

Sök