3831
Sök

DLS MW10D VS Kicker Solbaric L5 2007 10"

Dieselpower!
534 Inlägg
23 februari 2010
thulle1 skrev:
Hoonas skrev:
ekelund88 skrev:

mycket mer vet jag nog inte ..

men jag skulle nog rösta på dlsen eftersom jag såg i din andratråd att du spelade en heldel hardstyle och då kan nog dls basen uppfattas som rappare smile kicker basarna blir nog lite brumliga med ett klenare steg som jag med såg du var inne på

Matade min MW12or med över 1000watt rms styck, och dom sa då inte ifrån ; )

Är det uppmätt effekt du pratar om eller vad det står på förpackningen?

Det är en viss skillnad. Bara för det står en effekt på förpackningen betyder inte det att du ens får ut hälften.

Dom drevs av ett Audison LRx 1.2k, hurvida Audison fuskar med sin watt har jag ingen aning om.
Men vad jag vet ska dom vara ganska så trovärdiga.

2 656 Inlägg
23 februari 2010
Hoonas skrev:
ekelund88 skrev:
Hoonas skrev:
Kan även tillägga att MW basarna tål jävligt
mkt mer stryk än L5orna...

men jag skulle nog rösta på dlsen eftersom jag såg i din andratråd att du spelade en heldel hardstyle och då kan nog dls basen uppfattas som rappare smile kicker basarna blir nog lite brumliga med ett klenare steg som jag med såg du var inne på

hur länge då ? klart att dom kan hålla en stund med ren effekt men de e ju inte rek o köra full kräm spec länge för då brinner dom upp

Dieselpower!
534 Inlägg
23 februari 2010
ekelund88 skrev:
Hoonas skrev:
ekelund88 skrev:

hur länge då ? klart att dom kan hålla en stund med ren effekt men de e ju inte rek o köra full kräm spec länge för då brinner dom upp

Jadu, nån vecka körde jag väll med dom basarna på det steget. sen vart dom sålda : )

3 466 Inlägg
23 februari 2010
Jag smiskade mina MW12or med ett CAD15 och 450wrms per bas. Spelade rikigt fint! big_smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

158 Inlägg
23 februari 2010
M_icke_ skrev:
pippin skrev:
thulle1 skrev:
Det är en viss skillnad. Bara för det står en effekt på förpackningen betyder inte det att du ens får ut hälften.

Hur räknar man ut Wrms?? eller hur mäter man de?
Snälla skriv inte GOOGLE IT! jag skriver hellre här 10 rader än en på google då jag måste öppna en ny flik..jobbigt som "#¤..vet ni hur jobbigt det är... å mkt trevligare att fråga här :>
Angående DLS / kicker. Jag hade valt DLS dom vekar fett nice tongue spec. då de flesta här röstar för dom smile Dock två st. vet jag inte... En trycker på mycket bra enligt mig. bättre att satsa på ett bättre steg ;>

Varför skulle en trycka på bättre?
Jag testade med både en och 2 MW12or i min bil och måste säga att det var bra mycke mer tryck i 2 än 1 även om de tryckte på ganska ordentligt med 1 med.
Men jag hade nog hellre skaffat en MW12D och ett CAD11 än 2 MW10D och ett billigare steg.

jag sa inte bättre ;>
Funderar med på att köpa mw12D nu tongue

join the dark side! ... and get a free cookie.

164 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Någon som vet om detta slutsteget har tillräckligt med kräm för 2st DLS MW10D? smile

Boss Audio Systems CX3500d

•MAX POWER, 1 OHM: 3500w x 1
•MAX POWER, 2 OHM: 2200w x 1
•RMS POWER, 4 OHM: 1200w x 1

Mer info:    http://www.bossaudio.com/main/844

Hardstyle, my lifestyle -'

16 197 Inlägg
24 februari 2010
Mathy91 skrev:
Någon som vet om detta slutsteget har tillräckligt med kräm för 2st DLS MW10D? smile

för hundrafemtioelfte gången.. köp ett BRA steg till dom basarna..

hur mycke pengar har du att lägga på ett steg?
Senast redigerat av evilaudio (24 februari 2010)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

164 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Mathy91 skrev:

Ursäkta, men jag har inte EN ANING om vilka steg som är bra eller inte. Kanske drf jag skriver här och frågar?

Hade ju tänkt mig runt 3k. Men verkar som man får lägga iaf minst 5k.

3 466 Inlägg
25 februari 2010
Mathy91 skrev:
evilaudio skrev:
Mathy91 skrev:

Ursäkta, men jag har inte EN ANING om vilka steg som är bra eller inte. Kanske drf jag skriver här och frågar?

Ett CAD15 går för runt 4k och det är ett BRA steg. Passar hur bra som helst till dom basarna!

164 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Mathy91 skrev:
evilaudio skrev:

Ett CAD15 går för runt 4k och det är ett BRA steg. Passar hur bra som helst till dom basarna!

Jag hittar det bara för mellan 5-6k tongue

Avstängd
1 714 Inlägg
25 februari 2010
Hoonas skrev:
thulle1 skrev:
Hoonas skrev:

Är det uppmätt effekt du pratar om eller vad det står på förpackningen?

Dom drevs av ett Audison LRx 1.2k, hurvida Audison fuskar med sin watt har jag ingen aning om.
Men vad jag vet ska dom vara ganska så trovärdiga.

Fuska och fuska, har ju mycket att göra med strömförsörjning också.
Det händer att stegen är specade i 14.4v, och då skall man ha det konstant också för att få ut vad som specificeras..

Brukar ha mycket att göra med skit bakom spakarna när det inte presterar vad det "ska".

164 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Jag har också ett ganska kasst batteri på min bil, verkar det som. När jag lyssnar på musik utan att ha igång bilen, räcker med 3 min, så går det sedan inte att starta bilen. Jag skulle behöva ett nytt batteri om jag ska skaffa dls'en och ett steg att driva dem med, eller?

3 466 Inlägg
25 februari 2010
Mathy91 skrev:
M_icke_ skrev:
Mathy91 skrev:

Jag köpte mitt på Digitalcompaniet här i Kristianstad för 2 år sen, kostade 4000..
Ullareddigital tar 4500 och de e samma ägare som DC. Jag har alltid fått bra priser i deras butiker.

Du bor ju inte så långt ifrån ullared så ta en sväng förbi där.. smile

21 761 Inlägg
25 februari 2010
Mathy91 skrev:
Jag har också ett ganska kasst batteri på min bil, verkar det som. När jag lyssnar på musik utan att ha igång bilen, räcker med 3 min, så går det sedan inte att starta bilen. Jag skulle behöva ett nytt batteri om jag ska skaffa dls'en och ett steg att driva dem med, eller?

Om batteriet är så där pass dåligt, även fast det laddas upp med en batteriladdare, så bör det bytas ut även om man inte har någon stereoanläggning alls. Har man dessutom en stereoanläggning så är det ännu viktigare att byta ut batteriet, annars finns stor risk för rejäla spänningsdippar och sånt kan betyda tråkigheter för steg+högtalare. smile
Senast redigerat av Drönirettab (25 februari 2010)

164 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Mathy91 skrev:
M_icke_ skrev:

Jag köpte mitt på Digitalcompaniet här i Kristianstad för 2 år sen, kostade 4000..
Ullareddigital tar 4500 och de e samma ägare som DC. Jag har alltid fått bra priser i deras butiker.

Du bor ju inte så långt ifrån ullared så ta en sväng förbi där.. smile

Okeyokey smile Det kan jag nog ta och göra smile

164 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mathy91 skrev:

Om batteriet är så där pass dåligt, även fast det laddas upp med en batteriladdare, så bör det bytas ut även om man inte har någon stereoanläggning alls. Har man dessutom en stereoanläggning så är det ännu viktigare att byta ut batteriet, annars finns stor risk för rejäla spänningsdippar och sånt kan betyda tråkigheter för steg+högtalare. smile

Haha, trodde det med ja ^^ Behöver jag "bättre" batteri, lr vad man ska säga, när jag har stereoanläggning?

21 761 Inlägg
26 februari 2010
Det beror bla på hur du använder anläggningen. Om du brukar spela med motorn avslagen lite då och då, dessutom ganska högt, så behövs ett batteri som tål djupurladdningar. I annat fall, dvs om du inte spelar med motorn avslagen, så fungerar det med ett vanligt startbatteri.

Jag rekommenderar ofta att sätta så stort batteri som ryms på batterihyllan, ifall plånboken tillåter detta. smile

164 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det beror bla på hur du använder anläggningen. Om du brukar spela med motorn avslagen lite då och då, dessutom ganska högt, så behövs ett batteri som tål djupurladdningar. I annat fall, dvs om du inte spelar med motorn avslagen, så fungerar det med ett vanligt startbatteri.

Jag rekommenderar ofta att sätta så stort batteri som ryms på batterihyllan, ifall plånboken tillåter detta. smile

Okeyokey, tack för tipset då smile

Sök