3437
Sök

Portad vs Sluten?

5 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
är på jakt efter en ny låda med lite mer spark i! har just nu en sluten MTX låda med 3st 10" och tänkte byta ut dom då dom har så jävla litet frekvensområde (50-150hz). Mitt slutsteg har ett lågpass filter på 50-250hz så de blir ingen större uppgradering men är det bäst att leta efter en portad eller en öppen om man vill lyssna på metal och verkligen känna dubbelkaggarna? Jag är inte ute efter några låga bas-toner alltså, såna däringa hip-hop sub-basar så de skalrar i hela bilen utan att man hör ett skit är jag inte intresserad av, utan kort och bestämt kick ska de va. Detta hade jag i åtanke då jag köpte slutsteg så de e högt dämpningsvärde på det.

Bas älskare
716 Inlägg
5 mars 2010
då ska du nog ha en sluten låda, avstämd till ca 50 hz

stahre
5 mars 2010
DLS o Hertz har några trevliga basar som trivs i slutna ganska små lådor, tight rapp bas som passar till rock

16 197 Inlägg
5 mars 2010
Nyman91 skrev:
är på jakt efter en ny låda med lite mer spark i! har just nu en sluten MTX låda med 3st 10" och tänkte byta ut dom då dom har så jävla litet frekvensområde (50-150hz). Mitt slutsteg har ett lågpass filter på 50-250hz så de blir ingen större uppgradering men är det bäst att leta efter en portad eller en öppen om man vill lyssna på metal och verkligen känna dubbelkaggarna? Jag är inte ute efter några låga bas-toner alltså, såna däringa hip-hop sub-basar så de skalrar i hela bilen utan att man hör ett skit är jag inte intresserad av, utan kort och bestämt kick ska de va. Detta hade jag i åtanke då jag köpte slutsteg så de e högt dämpningsvärde på det.

va har du för framsystem??

har du ett kasst framsystem så kvittar de vilken bas du köper för du kommer iaf inte få nån snabbbas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 665 Inlägg
5 mars 2010
Vad har du ditt lågpass filter inställt på?? Bör stå på ca80hz.

50-150 är inte litet. Basen i bagaget spelar sällan över 80hz Då har du 50-80hz det är litet!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

3 466 Inlägg
5 mars 2010
Låter som du är i behov av ett nytt framsystem i mina öron tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök