allt är relativt... ja en m90 passar där en m46 har setat men det är spräng koporna som skiljer sig.. nu vet jag inte vilken motor eller bil di har men låt säga.. nu gissar jag lite.. men vi säger att du har en 740 med b230 motor å m46 låda då kan du ta en växellåda från en 940 med b230 motor som är utrustad men m90. varför jag är lite över tydlig här är att m90 finns även till 960 men raksexan (2,5 å 3,0)! de som är roligt men DEN m90:n är att den passar på de 5 cylindriga motorerna som du hittar i 850/v70 å på de modell programmet hittar vi en kortare motor än sexan å med mer effekt ( t-5)
allt är relativt... ja en m90 passar där en m46 har setat men det är spräng koporna som skiljer sig.. nu vet jag inte vilken motor eller bil di har men låt säga.. nu gissar jag lite.. men vi säger att du har en 740 med b230 motor å m46 låda då kan du ta en växellåda från en 940 med b230 motor som är utrustad men m90. varför jag är lite över tydlig här är att m90 finns även till 960 men raksexan (2,5 å 3,0)! de som är roligt men DEN m90:n är att den passar på de 5 cylindriga motorerna som du hittar i 850/v70 å på de modell programmet hittar vi en kortare motor än sexan å med mer effekt ( t-5)
Kardan från 940 passar väl? Och lamell, är det andra splines? I övrigt samma svänghjul på motorerna va? Då kan man ju ta en eftermarknadslamell till 940.
lånar tråden lite. har nyss köpte en b230fk som satt ihop med m90låda så tänkte höra om jag då bara köper en sinterlamell med samma mått som till svänghjulet och splines till m46/m47? ville helst slippa köpa m90lådan för att de blir bmw låda senare