2536
Sök

Kul med ny parkering ! eller INTE !!

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Fick en parkering i början på månaden ...
hittade den inte ... ringde förvaltaren och DÅ sa dem att de var fel på paerkerings nummret , din är nr 13 ..
på kontraktet står det 1213 ... jaja anyway , letar efter 13 hittade den JIPPI!!!!
oj , står det en insnöad skåpbil där ? ja ... avsytälld sen 6 år tillbacka , letar upp ägarens namn ... slår upp men hittar inget på det ... ringer alla med samma efternamn i området , men ingen är släkt med idioten !

ringer förvaltaren ... ja då ska dem lappa bilen i 5 dygn , sen sätter dem en klisterlapp med uppmaning att flytta fordonet ... gör han/hon inte det så ja då vet dem inte när den blir bortkörd ...

ngn som haft samma problem ? vad gjordes?

kul eller inte!

Four Rings To Rule Them All.

528 Inlägg
9 mars 2010
du kan inte bara få låna ngn annans parkering under dessa dagar? frågat förvaltaren om det?

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
blir nog inga dagar ... utan snarare kanske 1-2 månader , innan dem kan ta bort den skulle jag tro !

ska ringa parkerings vakterna o se hur man kan göra samt förvaltaren ... kanske har ngn parkering icke uthyrd annars vette fsan !

Rocketdog
270 Inlägg
9 mars 2010
Om det är din parkeringsruta som du betalar för, vad är det som stoppar dig från att dra bort skiten? smile det är väl fullt lagenligt? eller? tongue

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

528 Inlägg
9 mars 2010
Beroende på skicket på bilen så kan du ju en riktigt sen kväll be någon vän med motorstark 4wd rycka iväg bilen och ställa den en bit ifrån. Står den i vägen för vanlig trafik på parkeringen så blir den säkerligen flyttad rätt fort. wink  Passa på innan snön smält helt och hållet, den glider nog enklare om det är isigt underlag. smile
Senast redigerat av Rensvinf (9 mars 2010)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
Ring bärgaren och säg att det står en bil på din plats.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
är ju inte lagligt ! egenmäktigt förfarande ! ...

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
ingen bärgare i sverige kommer ta bort den som sakt ( egenmäktigt förfarande ) ... det måste uppmanas av en behörig person dvs parkerings vakter , sedan måste man låta de gå en tid innan dem forslar!

EDIt: förvaltaren ringde och gav mej en provisorisk parkering dock mkt större , för handikapade big_smile .. haha !

och som jag sa och fick svar på tal , lång historia blir det på de där!
Senast redigerat av Stolet (9 mars 2010)

653 Inlägg
9 mars 2010
Om ingen har brytt sig om den på 6 år så tror ja inte att någon bryr sig om du drar ut den så den anses som hinder för trafiken så försvinner den snabbt smile

Det var en gammal volvo 360 som stod helt övergiven på en parkerings plats här, det tog ett halvår innan dom flyttade den...

Smoke tires not drugs

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
Finns en bil här som stod på gräsmattan när jag flyttade hit. Vet inte hur länge den stått där men den ägdes av ett leasingföretag. Efter ca ett år fick den lite böter sedan en lapp att bilen kommer att flyttas inom en viss tid ifall inte ägaren hinner flytta på den innan det.

En dag kom en L90 (kommunens) och lyfte upp den, la ner den på besöksparkeringen och nu har den stått där i ca ett halvår.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
som sagt en lång historia , men fick en parkering tills den e borta ! , om inte annat agerar jag själv , om det tar för lång tid ... wink ..

4 005 Inlägg
9 mars 2010
Vad är det för slö hyresvärd? Vem äger parkeringen egentligen? kommunen, vägverket, hyresvärden?
Beroende på svaret, kräv att den ska rensas!

Gör inget själv, det kan du bli fälld för. Så onödigt!

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
bor i en bostdsrätts förmedling! ... egenmäktigt förfarande som sagt , sverige är ett så larvigt land , man måste ge personen i fråga tid osv tydligen !!! ... fast de är min parkering!!!

998 Inlägg
9 mars 2010
Där jag bor har det stått en saab i 2 månader nu eller mer, fått 18 parkeringsböter, samt 2 lappar som säger att han måste flytta bilen, hyresvärden flyttade den för den stod i vägen mitt framför 2 P-platser. Den är inte stulen eller så men ingen bryr sig om den, den är inte låst eller så heller så folk har varit och tagit lite saker av den.
Sen har vi en annan bil som står på utsidan halvt på trottoaren, 6 p böter, stått där i 2 veckor.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 741 Inlägg
9 mars 2010
Är väl som inget att klaga på när du fick en större parkering än den du betalar för?
Om den du fick nu inte är mycket längre bort än den du egentligen ska ha.

Tycker det var riktigt bra gjort av din förvaltare att ge dig en annan parkering.

Samma sak hände mig men då blev jag av med min parkering tills det var ordnat.
Så är väl inte ditt problem längre tills dom ringer dig och säger att din parkering är upprensad.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 265 Inlägg
9 mars 2010
när den försvinner är de bara o parkera nån annan bil där utan chassienummer och regplåtar. då får du ju behålla din som är större

23 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
haha nej nu e det ingen fara ... men de vart ju lite irreterande , jo den ligger lite mer längre bort , och ja alla vet ju att man kan bli lite lat med åren haha ...

klart bättre med en större , men som sakt ligger lite längre bort !

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 mars 2010
Tänk på att använda tydliga rubriker. Detta ämne passar dessutom bättre i din blogg.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök