3264
Sök

Köpråd Saab 9000 Cs(e) ? eller en 900 s?

77 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
Tjena!

Jag har svårt att veta skillnaden mellan dessa bilar o va de har för egenskaper,
Har tittat på båda bilarna på blocket med prisklass 20-30 tusen! kom med ngra förslag o  tips om bilarna, vore bra o få veta mer info  smile

Tack!

1 436 Inlägg
3 oktober 2006
Har en 9000 CS -95 som rullat 35k mil. Trivs mycket bra i den. Sköna säten och trevliga reglage.
Men har hört att växellådorna är svaga, eller rättare sagt motorerna är för starka redan på låga varv (beroende på hur man vill se det).
På min bil så har en lambdasond, avgasrör, centrallås till en dörr och en slang till AC:n gått sönder. (Ta i trä hehe.)
På 11 år och 35k mil.

Har blockets beg guider för 9000 och ng 900 på datorn.
Ska jag maila över dem till dig?
Skicka PM med adress så löser vi det.

/Caffe

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

77 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
Okej de är ju bra o veta ^^, för jag har ju hittat en del som gått under 20 tusen mil och liknande,

Jag har skicakt ett Pm till dig nu smile

/Zeolt

8 883 Inlägg
3 oktober 2006
Helt klart en 9000 framför en 900 wink Köper du en 9000 så får du mycket bil för pengarna.

Fotograf på tierpidag.se

77 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
Okej smile tack så mycket för svaren fått bättre bild nu wink blir kanske en 9000 cs tongue

Nu glömde jag ju att fråga om en sak till om bilen.. men fortsätt skriv om den ^^ reservdelar kostar mkt, service osv ? ngt man borde kolla lite noga på när man ska kolla på bilen vid köp, funderar en årsmodell -95.

8 883 Inlägg
3 oktober 2006
Här har du lite tips på vad du ska titta efter http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=79987

Fotograf på tierpidag.se

Sök