3668
Sök

Lastbilskörkort, vuxenutbildning??

roadrage
188 Inlägg
13 mars 2010
Andreas 940 skrev:
Är det nån här som har behövt visa yrkeskompetensbeviset vid en poliskontroll eller ens hört talas om någon som behövt göra det? Jag har blivit stoppad några gånger och aldrig behövt visa det iaf, bara körkortet och en gång ADR-intyget när jag hade orangeskyltat.

det är knappt så att polisen vet om YKBn, än bättre så kan dem inte bötfälla en för att inte inneha kortet heller, iaf just nu.

-utan 940
1 728 Inlägg
13 mars 2010
slimetard skrev:
det är knappt så att polisen vet om YKBn, än bättre så kan dem inte bötfälla en för att inte inneha kortet heller, iaf just nu.

Det verkar vara ett ganska meningslöst påhitt det där. Jag tror inte ens att jag behövde gå kursen eftersom jag var över 21år, jag fick kortet direkt. Däremot var killen jag nämnde tidigare som redan hade C-kort tvungen att göra det trots att han hade mer erfarenhet än mig men bara var 20år.

roadrage
188 Inlägg
13 mars 2010
Andreas 940 skrev:
slimetard skrev:

Det verkar vara ett ganska meningslöst påhitt det där. Jag tror inte ens att jag behövde gå kursen eftersom jag var över 21år, jag fick kortet direkt. Däremot var killen jag nämnde tidigare som redan hade C-kort tvungen att göra det trots att han hade mer erfarenhet än mig men bara var 20år.

jo verkligen, baksidan av att vara med i EU :p massa skrivbordstomtar som hittar på regler som dem tror ska förbättra säkerheten på vägarna. det som är ännu bättre är att det inte kommer ut en YKB bok från STR förrän i maj!

-utan 940
1 728 Inlägg
13 mars 2010
slimetard skrev:
jo verkligen, baksidan av att vara med i EU :p massa skrivbordstomtar som hittar på regler som dem tror ska förbättra säkerheten på vägarna. det som är ännu bättre är att det inte kommer ut en YKB bok från STR förrän i maj!

Ja, jag tycker att det är många andra yrken som bättre skulle behöva ett kompetensbevis. smile
Det ska man säga till polisen om de mot förmodan frågar.
-Har du något yrkeskompetensbevis?
-Nej, har du? lol

Sök