3242
Sök

KKK24 S60R Turbo e de något att ha?

5 710 Inlägg
22 februari 2010
#21
wildboy_87_ skrev:
köp ett kina t3/t4 från turbobanditen.se ist (hållbara kina agg)
så kan du nog få 350-400 körbara hästar

det kan du aldrig få av ett 19t lr k24

Det beror på vilken motor turbon hamnar, rätt märke så fixar ett 19T lätt 400 hästar på etanol wink

Mitsubishis turbo serie TD04HL tål mycket stryk som flera påpekat.
Kört med en 18T i 4 år nu och +1.5bar, nu i vinter tog jag en kontroll på den och den är som ny.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
22 februari 2010
#22
wildboy_87_ skrev:
om du fortfarande vill betala 8k för ett 300hk agg (för du kommer inte typ få ut mer än så) så ta ett 19t för dem håller några fler mil än k24
köp ett kina t3/t4 från turbobanditen.se ist (hållbara kina agg)
så kan du nog få 350-400 körbara hästar

det kan du aldrig få av ett 19t lr k24

jonTe skrev:
Det beror på vilken motor turbon hamnar, rätt märke så fixar ett 19T lätt 400 hästar på etanol wink

Mitsubishis turbo serie TD04HL tål mycket stryk som flera påpekat.
Kört med en 18T i 4 år nu och +1.5bar, nu i vinter tog jag en kontroll på den och den är som ny.

mvh Jonas

Inrättar mig i Jontes led, 19T på en bra maskin levererar förbi 400hk på etanol, listan med folk som bromsat mycket effekt med TD04 börjar bli lång smile
Vet folk som bromsat över 300 med ett TD04 15T#5 så att ett 19T inte klarar mycket mer än 300 är rent bull...


Rejsa ?
2 959 Inlägg
22 februari 2010
#23
Så himla många är det inte som bromsar över 400 Hkr med 19T väl ?
Vet att det var någon Saab med lyckades med det men har för mig att den inte gick så bra som den borde med den effekten sedan ? Strippen tider osv...
Det beror väldigt mycket på hur man bromsar/mäter effekten och vilken bänk.

Autotech

5 710 Inlägg
23 februari 2010
#24
Busgrabb skrev:
Vet att det var någon Saab med lyckades med det men har för mig att den inte gick så bra som den borde med den effekten sedan ? Strippen tider osv...

Denna är ett exempel:
http://www.garaget.org/?car=24989
går RUSKIGT bra kan jag intyga.....
http://www.garaget.org/?car=78616
är ännu ett, och det finns fler.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

593 Inlägg
23 februari 2010
#25
Ja åker med 19t på min 940 turbo och är mkt nöjd.. har hittils laddat 1,2bar men ska nu till sommaren ladda runt 1,4 då ja nu byggt hållbar botten.

Med tanke på hur pass bra 19t turbon passar på 940;in så borde det vara ett enkelt val..

med rätt bränsle, tändning, topp och kam så ska man nog kunna plocka ut 350hk iaf..

Ska bromsa min i sommar så då får vi se va den ger.

Men visst 19t utvecklar mkt värme och har högt avgasmottryck över 1,4 men vadå, ladda under 1,4 då?!
Kinaagg. har större avgasdel och därmed mindre mottryck= mindre värme/mindre spikningsbenägenhet.

Men hur kul är det att få ladd vid 3500rpm? ja har 1,2 bar från 2500rpm och de river på bra., men det är ju en smaksak så att säga.. botten eller topp lixsom..

mvh

Volvo performance for life !
183 Inlägg
14 mars 2010
#26
En saab 9000 med 19T#7 435hk : http://www.garaget.org/?car=90152

Hade jag varit dig hade jag satsat på en 19T även om man inte får ut samma hk ur volvospisarna som saabarnas blir ändå resultatet bra.
Läste i senaste bilsport att nyregistrerade turbohuset säljer 16, 18 samt 19T agg helt nya för  under 7000:-


Dock inget ont om kkk24an. Kör själv den och krämar förtillfället drygt 333hk på hjulen på E85, men 19T är nog mer lämpad på din bil passformsmässigt medmera

Powered by autotech.


Sök