3755
Sök

W123 Högtalar storlek fråga

5 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Hej hej, är rätt ny på forumet. Men har en snabb fråga. Vad är max storlek man kan ha i orginal hålen i instrumentbrädan utan att behöva modifiera, har letat och letat men inte hittat någonting som hjälpt mig. Men skulle gissa på runt 3" kanske?

Jag vill gärna bevara den i original skick och skulle därför bli glad om någon visste max tum och kanske även nåt märke på högtalare som är bra, och passar.

5 111 Inlägg
14 mars 2010
Är du missnöjd med hur de presterar eller? Jag tycker de spelar helt utmärkt de som sitter där från fabrik...

5 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Är du missnöjd med hur de presterar eller? Jag tycker de spelar helt utmärkt de som sitter där från fabrik...

Nja, dom som sitter där är helt spruckna och antagligen från -83. Så fort man höjer så knastrar det och har sig, därav att jag vill byta. Du vet inte var man kan köpa orginal högtalare för en billig peng?

stRaend
14 mars 2010
om du ändå tänker ta ur dom gamla så råder jag dig till att sätta i helt nya ^^

5 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
om du ändå tänker ta ur dom gamla så råder jag dig till att sätta i helt nya ^^

Ja det var tanken, men skulle vara bra att veta vilken tum som passar. Vet att det är enkelt att gå ut och kolla. Men eftersom jag är total nybörjare på sånt här tänkte jag fråga här först.
Senast redigerat av AxeelS (14 mars 2010)

1 418 Inlägg
14 mars 2010
4" är det.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

85 Inlägg
14 mars 2010
Hade JBL GTO-428 4" i min 123a men de sitter nå skumgummi skit i hålet gjorde iaf på min så jag fick skära bort lite med en vanlig kniv men sen då passade dom perfekt:)

5 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Okej, tack för alla svar. Då ska jag kolla vidare på lite priser och modeller. smile

Sök